JEGS JEGS skrev:
Nu när jag trycker lite på avluftningen så skvätter det lite. Är det för mycket vatten i den eller är den trasig?
HasseTeknik har givit en utmärkt beskrivning av hur man får rätt tryck i hydropressen. Den citerade texten reagerar jag på. Menar du med avluftning bilventilen som du fyller luft i? Om det kommer vatten där är det risk att membranet är trasigt. Jag vill lägga till en punkt i beskrivningen.

3½ Om det pyser i hydropressen efter att du slutat fylla luft så är membranet trasigt.
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Tack alla som tog sig tid att blanda sig i mitt lilla dilemma. Jag gjorde precis som Hasse T sa och det hela var ordnat på 1 min. Tack! Hur klarar man sig utan en liten kompressor. Nu verlar det som om trycket ligger och arbetar mellan 3 och 4,9 bar. Allt verkar normalt. Men är 4,9 egentligen för högt?
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Har pumpen problem att arbeta sig upp till trycket? Alltså om du tittar på manometern när pumpen jobbar. Går den stadigt upp eller går den mycket långsammare på slutet? 4,9 bar låter spontant inte alls för högt. Men om pumpen har problem att nå trycket så kan det vara läge att sänka lite. Och bara så att det är sagt. Det trycket ställer du på tryckströmbrytaren. Det har ingenting att göra med hur mycket luft du fyllt.
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.