Arga snickaren idag.
Vad var det för några otacksamma människor i dagens program? Började tjaffsa och hotade att klippa till någon när dem är snälla och bygger upp hans hus.

Och hans värderingar om ja allt är viktigare än rum till sina barn, hans sambo håller med och säger att det är ett I lands problem att man ska dem ska ha egna rum. Vilken stil

Fuskbyggarna:
fuskbygge i all ära men något sa mig att dem inte berätta hela historien, kändes som att det fanns en gnutta sanning i att dem gav en en skev bild.
 
Den eventuellt skeva bilden i gårdagens fuskbyggare består endast i att den så kallade byggaren inte ville bemöte kritiken. Att det var ett fuskbygge utan dess like och att "byggaren" var en klåpare av guds nåde, det råder det väl ändå inga som helst tvivel om?
 
Det jag funderade över i gårdagens program var varför i hela fridens namn de inte polisanmälde byggaren för stöld, när han började plocka med sig byggvarorna som absolut inte tillhörde honom, samt olaga hot - det fanns ju inspelat med videokamera? Byggaren är ju - förutom att vara en klåpare och idiot - uppenbart kriminell...
 
Lite skrev:
Arga snickaren idag.
Vad var det för några otacksamma människor i dagens program? Började tjaffsa och hotade att klippa till någon när dem är snälla och bygger upp hans hus.

Och hans värderingar om ja allt är viktigare än rum till sina barn, hans sambo håller med och säger att det är ett I lands problem att man ska dem ska ha egna rum. Vilken stil
Synd om folk som inte har råd att renovera klart huset. Speciellt när dom äger en herrejösses-båt för 3 millar.



Angående Byggfuskarnas senaste avsnitt. Ni som inte har sett det avsnittet, gör det! Helt sjukt dåligt byggt. Jag har varit i det huset och snickaren har helt rätt. kojorna man byggde när man var liten va betydligt säkrare.....
 
Ja alltså arga snickaren: det var så frustrerande att jag bara ville slänga tvn. Dryga människor minst sagt. Sitta och prata om I-lands problem angående barnens rum samtidigt som han blir förbannad och ska riva vägg mm för hans sociala ytor blir påverkade. Jäkla tönt rent utbsagt, hans hus ser ut som skit efter nästan 10 års renovering. Var är det sociala i det? Jag bara satt och bad att Anders Övergård skulle ledsna och lämna allt

Ang fuskbyggarna så är det tragiskt och synd om personerna. Tyvärr lite naiva handlingar ibland och man hade kanske viljat ha en mindre vinklad bild men såhär är ju tv

MVH Lorant
 
Fuskbyggarna som jag bara sett de två första avsnitten av sedan tröttnade jag på och nu Arga Snickaren har blivit något som inte har med byggandet att göra. Hur mycket byggande såg ni i första avsnittet av Arga Snickaren, utan det var mest tjat om "samarbeta", "hur lång tid tror ni", allmänt tjafsande, etc.
Såg för mycket länge sedan ett avsnitt av Dr Phil och dessa två program liknar nu Dr Phils råd för social relationer.
Men det kan ju också vara jag som missförstått syftet med programmen :)
 
Det är inte mycket byggande man ser i något program numera. Men ändå sitter man där och kollar för att man hoppas att programmet växer men det har inte skett hittills.

Hoppas det kommer ett program där man ser hur dem bygger. Hur bygger man en trapp? Hur byter man fönster utan att fästa det enbart med fogskum. Hur gjuter man pintar för för carporten osv. Dem visar bara resultatena och inte vägen dit.

Men på onsdag klockan 9 vet jag vart jag sitter, får sluta med mina förhoppningar.
 
AndersS skrev:
Fuskbyggarna som jag bara sett de två första avsnitten av sedan tröttnade jag på och nu Arga Snickaren har blivit något som inte har med byggandet att göra. Hur mycket byggande såg ni i första avsnittet av Arga Snickaren, utan det var mest tjat om "samarbeta", "hur lång tid tror ni", allmänt tjafsande, etc.
Såg för mycket länge sedan ett avsnitt av Dr Phil och dessa två program liknar nu Dr Phils råd för social relationer.
Men det kan ju också vara jag som missförstått syftet med programmen :)
Varken Fuskbyggarna eller Arga Snickaren har väl utgett sig för att vara byggprogram? Att slå på de programmen och tro sig få se hur man bygger saker är som att slå på Top Chef eller Ramsay’s Kitchen Nightmares/Elake kocken och tro sig få ser hur man styckar julgrisen. :)
 
Precis, fuskbyggarna är ju mer ett nischat granskningsprogram där Timell mer verkar vara inplockad eftersom han är en känd profil inom bygg.

Arga snickaren handlar ju faktiskt om hur familjer och hemmafixare bör hantera sina projekt. Men jag håller med om att läxan varje program tycks vara "gör klart en sak i taget" och "ni måste samarbeta".

Jag har inte lärt mig så mycket nytt om att bygga av något av dessa program. Däremot är fuskbyggarna lite underhållande eftersom man inser att folk borde tänka efter före. Lärdomen är väl att man får vad man betalar för. Och arga snickaren har lärt mig hur viktigt det är för att man ska orka att begränsa sig till ett projekt och göra klart det innan jag går på nästa. Det programmet är underhållande för jag blir lika chockad varje gång att se vad folk väljer att stå ut med.

Nej byggprogram hittar man bäst på internet och diverse instruktionsdvd.
 
joflopp skrev:
Varken Fuskbyggarna eller Arga Snickaren har väl utgett sig för att vara byggprogram? Att slå på de programmen och tro sig få se hur man bygger saker är som att slå på Top Chef eller Ramsay’s Kitchen Nightmares/Elake kocken och tro sig få ser hur man styckar julgrisen. :)
Jo så är det nog :cool:
Men ser inget syfte med programmen mera än att visa hur eländigt och jä.... det kan vara, och det budskapet har gått fram redan efter 2 program, sedan blir det bara en upprepning av samma budskap. Så har man som syfte att i varje program nå fram till en ny tittarskara finns det kanske poäng.
Nu känns det mera som en dålig dokusåpa med lite olika inklipp utan att man bottnar någonting överhuvudtaget, mera än lite frossande i annans olycka.
 
Ganska kul det här, typ 90% av alla inlägg om fuskbyggarna handlar om att kunden måste ta sitt ansvar och inte vara så naiv och jag håller med. Visst, skitbyggen med massa fel osv men som alltid, man får det man betalar för och kollar man inte upp referenser och annat om byggfirman så får man skylla sig själv och sen göra en juridisk process av det, inte snyfta i TV 4 för två odugliga programledare.
Jag undrar hur TV 4:s maillåda sett ut efter dessa program, folket ( iaf på detta forum) verkar ju i allmänhet ha tagit åt sig programmet precis tvärtemot än vad idén om programmet är tänkt.....vilken j_vla miss av 4:an.
 
Glufsglufs skrev:
Jag undrar hur TV 4:s maillåda sett ut efter dessa program, folket ( iaf på detta forum) verkar ju i allmänhet ha tagit åt sig programmet precis tvärtemot än vad idén om programmet är tänkt.....vilken j_vla miss av 4:an.
Tvärt om. :cool:
Programmen har ju dragit igång ett jäkla hallå för och emot, vilket i sin tur innebär att nya tittare strömmar till för att se vad det är för något alla snackar om. Mumma för TV4. :D
 
Programmet har ju gjort klart för en att det måste kollas efter:
Fskatt
kreditupplysning
referenser.

Ta förra programmet t.ex grannens son, då borde det nästan varit okej men tydligen får man göra en stazi undersökning på firmor.
 
Eller så får en göra jobbet själv! :)
 
J
Hur är man funtad om man har anlitat en hantverkare och dess barn dyker upp och arbetar med bygget och man tycker det är ok?

Kunderna som de lyckats finna verkar riktigt korkade och naiva.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.