Hej igen alla, och Tack för alla svar.

Jag kör nog på Senco, hoppas taket sitter kvar sen, annars blir det väl liv i luckan här hemma...

Gissar att det även funkar att spika upp råspont med en dyckertpistol, eller för klen? Bakom den kommer det vara antingen en 45mm regel eller en OSB-skiva. Såg att någon påpekat detta med OSB, men det är väl bara för monteringen av själva skivan i sig, kanske inte att montera på råspont ovanpå den, eller kommer den knappt in?

Tack återigen
 
Har taket ramlat ner än? :) Jag funderar på att köpa den här senco s200bn och sätta upp spontad väggpanel (inne). Tror ni det räcker med 50mm x 1.2mm som den här skjuter?

Och kan någon rekommendera en lämplig kompressor att släpa med sig inomhus. Behöver en till garaget också, men det kanske blir en större.
 
-MH- skrev:
Har taket ramlat ner än? :) Jag funderar på att köpa den här senco s200bn och sätta upp spontad väggpanel (inne). Tror ni det räcker med 50mm x 1.2mm som den här skjuter?

Och kan någon rekommendera en lämplig kompressor att släpa med sig inomhus. Behöver en till garaget också, men det kanske blir en större.
Det är lite svårt att svara på om det räcker utan att veta vad du tänker skjuta spiken i. Men jag förutsätter att det är träreglar bakom så skulle jag tro att det funkar utmärkt. Jag har skjutit fast spontad inomhuspanel med 1,2x50 i OSB och den sitter hur stadigt som helst. När den väl är på plats är det ju inte mycket krafter som verkar för att dra ut spiken. Sen blir det kanske en lite annan ekvation om du ska fästa något större i panelen sen. Men själva panelen klarar spiken bra.

Jag kör en liten stanley-kompressor från Jula. Funkar bra men väsnas väldigt mycket. Ångrar lite att jag inte köpte en batterdriven pistol istället.
 
  • Gilla
erimel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.