zzingo skrev:
Varför?
Betydligt effektivare utnyttjande av grillutrymme....
 
Weber har ju även lösa bord som man kan ställa brevid en 57cm grill. De är helt i metall och är riktigt bra. Fördelen med dessa är att man kan fälla ner skiva, så att de tar väldigt lite plats. Sedan kan man ju även välja ifall man vill ha bara grillen framme eller om man även behöver ha bordet.
 
Har själv en Weber Performer Touch-N-Go 57cm (gas). La de extra kronorna just för att få ett bord bredvid. Hade faktiskt inte haft något emot att ha ett bord på andra sidan också. Trevligt att kunna ställa ifrån sig pilsnern (under uppsikt) när man ska vända på en större bit kött. Även pepparkvarn och uppläggningsfat får plats. Om man är en större grillfanatiker så rekommendera jag att köpa ett gjutjärnsgaller till din Weber. Gallret kostar en slant men håller värme på ett annat sätt.

Skulle du nu sakna idéer så ger följande länk 270+ avsnitt av BBQ Pit Boys.
http://www.youtube.com/user/BarbecueWeb
 
Fick min One-Touch Pro Classic 57 idag och när jag skruvar ihop den så ser jag att locket är dåligt lackat så en 20-25 cm lång bit efter kanten saknar pulverlack helt. Så nu får jag väl skicka tillbaks hela skiten eller om de kan göra de smidigt och fixa fram ett nytt lock snabbt till mig.

IMG_5572.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
På Pro classic är bordet lägre än på Performern. Lite störigt tyckte jag.
 
erikssonjorgen skrev:
Blir att handla sidobord imorgon till OneTouchen: [länk]
Står att den inte kan kombineras med en monterad lockhållare? Vad menar de? Det är det väl på alla större Webers? Vad kostar träskivan?
 
Såg idag att Bauhaus REAr ut One Touch 57 för 1395:- Dvs, utan sidobord. Med termometer i locket. Helt klart rätt kurs i mitt tycke.
 
slacker skrev:
Såg idag att Bauhaus REAr ut One Touch 57 för 1395:- Dvs, utan sidobord. Med termometer i locket. Helt klart rätt kurs i mitt tycke.
Lägst pris enligt prisjakt.se....

/J
 
slacker skrev:
Såg idag att Bauhaus REAr ut One Touch 57 för 1395:- Dvs, utan sidobord. Med termometer i locket. Helt klart rätt kurs i mitt tycke.
Den har jag. Med termometer
 
Sidobordet inköpt idag! Hornbach 379 kr.

Funkar super.

/J
 
Nackdelen med sidobordet är att regnskyddet inte går på. :(
 
Tänkte även på regnskyddet innan jag handlade. Stativet tas enkelt bort med ett halvt varv på en vingmutter. Funkar för mig. Träskivan som är av lite finare kvalité tar man in oavsett (disk etc).

/J
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.