Har tittat på Weber one-touch premium plus 57 cm och tänkt köpa en sån. Nu såg jag dock att elgiganten hade utförsäljning på Weber one-touch pro classic 57 cm. Alltså den grillen som har ett bord på ena sidan. Det som skiljer annars verkar vara att denna inte har termometer i locket och rostfritt grillgaller istället för belagt.

Pro classic verkar ju kosta runt 3k annars och premium plus runt 2k, men nu är den med bord sänkt till 2k. Någon som har en sån? Är det som skiljer mot premium plus något man kommer att sakna? Termometer i locket har jag på grillen vi har idag och den tittar jag aldrig på.
 
Har en men Weber med bord och är skit nöjd!
 
Samma här, den med gaständning.
Bästa grillen jag haft!
 
Satsa på en med allt du kan tänkas behöva redan från början. Jag gjorde misstaget att för många år sedan köpa en basic Weber (utan termometer eller pinne för spjället under etc) och den håller ju för fucking ever! Jag kommer aldrig att få uppgradera för min fru om ingen kommer med något bra förslag på hur jag ska få den att snabbrosta sönder. Jag fick lov att köpa en gasolgrill som komplement för några år sedan men jag vill ju ha en kolgrill med extra allt också. (Ni vet hur det är.) Tyvärr är den på 57cm så jag kan inte riktigt säga att den är för liten heller. Funderar på att hyra in nån att sno den...

Edit: Självklart ska det vara en Weber!
 
  • Gilla
janwide
  • Laddar…
Prins Daniel skrev:
Satsa på en med allt du kan tänkas behöva redan från början. Jag gjorde misstaget att för många år sedan köpa en basic Weber (utan termometer eller pinne för spjället under etc) och den håller ju för fucking ever! Jag kommer aldrig att få uppgradera för min fru om ingen kommer med något bra förslag på hur jag ska få den att snabbrosta sönder. Jag fick lov att köpa en gasolgrill som komplement för några år sedan men jag vill ju ha en kolgrill med extra allt också. (Ni vet hur det är.) Tyvärr är den på 57cm så jag kan inte riktigt säga att den är för liten heller. Funderar på att hyra in nån att sno den...

Edit: Självklart ska det vara en Weber!
HAHAHAHA. Precis så känner jag med en del saker bla en förbannad Partner åkgräsklippare som köptes inför husköpet.

När det gäller grill så bör du fundera över hur du grillar. Det viktigaste finns med på den med bord och det är i mina ögon luftregleringen. Bord är dessutom verkligen praktiskt.

Jag älskar att göra barbeque alltså grilla under lång tid 5-10 timmar på låg värme och då uppskattar jag termometern men i övrigt kvittar det i mina ögon och bordet hade varit mer nyttigt
 
Jag köpte min weberkolgrill med bord på Bauhaus i juni och den har använts flitigt i sommar i ur och skur.
Grymt nöjd!!
 
Har en 57 cm Landmann nu med termometer i locket och jag tittar aldrig ens på termometern. Tog och la en beställning på denna nu iaf http://www.elgiganten.se/product/he...71004/weber-one-touch-pro-classic-57-kolgrill Ångrar jag mig så har jag tid på mig då tidigaste leveransen som gick att välja var 15/8.

Tror jag tar och beställer ett premium grillöverdrag till den från usa, hittade en butik på ebay som sålde de för 380 inkl frakt. Billigaste jag hittade på nätet i Sverige var netonnet för 699 http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/grill/tillbehor/weber-verdragperformer/169819.3464/ Enligt webers hemsida så ska det vara de överdraget till Pro Classic i rubriken i alla fall http://www.webergrill.se/Produkter/Tilbehör.aspx?GroupID=4716&ProductID=7455-at-SHOP3
 
Redigerat:
Har redan en av samma modell i båten fast annat märke, men när den har gjort sitt så blir den utbytt till en Weber den med.
 
  • Gilla
Prins Daniel
  • Laddar…
Köpte en fyrkantig grill förra året, och kommer aldrig någonsin mer att göra misstaget att köpa en rund igen...
 
snaggletooth skrev:
Köpte en fyrkantig grill förra året, och kommer aldrig någonsin mer att göra misstaget att köpa en rund igen...
Varför?
 
Ja.. jag undrar detsamma?
 
jag undrar me?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.