Hej

upptäckte idag att tapeten under samtliga fönster på 2 sidor av huset var blöt och när jag tryckte så var det mjukt. Rev bort tretexen och fann en hel del vatten och mörka partier, se bilder.

Hur gör jag nu?
Bort med allt blött och på med kupevärmare?

Som ni ser på bilderna är det i hörnen på fönsterna som är gamla.
Vill inte ha in mer vatten men kan inte riktigt hitta vart det tar sig in.

Både fönster och fasad skall bytas till våren, kan jag ta någon fog runt hela fönstret och täta igen?
hur det ser ut och om fönstrena blir förstörda och inte går att öppna är struntsamma. Dom ska ju ändå bytas. Vill bara få tätt till våren.
Pressening funkar inte då det är högt upp lch blåser jämt.


Det är eternitfasad och träfönster, plåtsmygar.
Alla förslag är jag tacksam för!
 
Var är bilderna?
 
Prova ladda bilderna igen...
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu då?
 
Såg att du skrev att detta är högt upp, men hur det ser ut på utsidan precis där du hittat detta??
 
Det bliderna visar är resultatet av läckan, detta är ingen dagsfärsk läcka utan har pågått en tid.

För att få stopp på läckage och ge ett råd är det bilder från utsidan som är det bästa
 
Borde inte anticimex sagt något vid besiktningen för 2 månader sedan?
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har Anticimex gjort en besiktning i samband med överlåtelse/köp av fastigheten?

Dom har dåligt rykte här på forat, du kan söka på olika trådar.

Du kan möjligen reklamera besiktningen, men det beror mycket på vilken typ av besiktning det gäller och vad som står i besiktningsprotokollet.
 
Ser ut som du har en sprucken eternit-platta, troligt att du har boven i dramat där... (sista bilden) Eller är det en gren?
 
MSjöström skrev:
Ser ut som du har en sprucken eternit-platta, troligt att du har boven i dramat där... (sista bilden) Eller är det en gren?
Det är en gren.

Ser ju blött ut i skarven mellan blecket och själva smygen. Ser likadant ut på alla fönster.
 
MSjöström skrev:
Ser ut som du har en sprucken eternit-platta, troligt att du har boven i dramat där... (sista bilden) Eller är det en gren?
Tror du det? Jag tycker mig se att det är på vänster sida som största läckaget är på insidan? det bör vara på utsidans höger sida?

Den spräckta eternitplattan sitter på utsidans vänstersida?
 
roland53 skrev:
Har Anticimex gjort en besiktning i samband med överlåtelse/köp av fastigheten?

Dom har dåligt rykte här på forat, du kan söka på olika trådar.

Du kan möjligen reklamera besiktningen, men det beror mycket på vilken typ av besiktning det gäller och vad som står i besiktningsprotokollet.
Ja, vi köpte huset i november.
Säljaren hade gjort en besiktning med anticimex vilken vi fick ta del av genom protokoll-kopia samt telefongenomgång med bes-mannen.

Han sa iofs att fönstren behövde målas inom kort men inget annat.
 
Tillägg - ser ut som det är svart under plåten på bild 2, är det en skugga eller är det murket där?
Ställer samma fråga som Roland53 - hur ser besiktningen ut?
 
  • Gilla
jensjeremies
  • Laddar…
roland53 skrev:
Tror du det? Jag tycker mig se att det är på vänster sida som största läckaget är på insidan? det bör vara på utsidans höger sida?

Den spräckta eternitplattan sitter på utsidans vänstersida?
Fönstret på bilden är inte samma som på de första bilderna, första bilderna är på 3e våningen så kunde inte ta kort. Ser dock likadant ut där.
Eternitplattan är det inget fel på. Är en gren som syns
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.