mathiash77 skrev:
Det är inte säkert att kloriden tar död på möglet utan bara bleker det (tar sig inte in i djupet på brädan).

Förslaget är som @ricebridge skrev att skura med Klorin. Frågan är om man ska vänta tills det kan torka eller om det är bättre att Vänta till sen vår ( torrt och varmt på vinden) då kan du komplettera med Jape Prickfri eller liknande som tränger in och dödar bättre.

Håller för övrigt med att de åtgärder som du gjort borde räcka det är bra att ta en ny bild efter blekningen för att hålla koll på att det inte blir sämre igen.
Ja jag har ju rätt bra koll på det som det ser ut nu så i ett första läge kommer jag inte göra något då jag har dokumentation 3 år bakåt i tiden att jämföra med. Händer inget den närmaste tiden tvättar jag det kanske om något år för att påbörja en ny dokumentation. Verkar inte sprida sig något nu iaf
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Då har man varit igång och lappat och lagat lite mer. Det är nog dags att sätta in den nya klimat k7 fläkten i tvättstugan.

Detta är nordvästra hörnet av vinden och jag hittade fukten under isoleringen men enbart på regeln och spånskivan.
Det är alltså samma yttervägg som förra men på andra vinden, huset går som ett U. Man ser på läktbit och spånskiva att det varit fuktigt förr men jag har inte tänkt så mycket på det då det inte är på råsponten och jag har ändå sett att det inte blivit mer under dessa åren jag bott här.

Nu har vi haft rekordmycket snö och -12 grader till idag när vi hade +1 så att det blir fuktigt är väl att vänta.
Jag är inte orolig iaf men man får hålla koll på om fläkten och min lagning hjälper samt att vädret kanske stabiliserar sig lite.

Vind med isoleringsmaterial, fuktspår på trä och spånskiva och en del av konstruktionen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.