Japp det följer med slang !
 
håller på att färdigställa det sista med isolering mm igaraget. men det står att den räcker till 75m2 mitt ligger på 75 räcker den eller skall man satsa på en större med samma funktion..om det finns
 
Man ska helst ha lite kraftigare avfuktare än spec. Men det är inga krav. Bara avfuktingen i sig gör att fuktigheten sjunker inomhus. Med andra ord. Det är bättre med en liten avfuktare än ingen alls.
Sen får man ha koll på fuktigheten. Köp en fjärrmätare. De flesta kan ställas på larm vid en viss fuktighet.
 
Jag antar att kvadratmeterangivelsen måste man fundera på, nån slags normalfall eller vid en stipulerad tillförsel av fukt?

Hur många "kvadratmeter" en avfuktare klarar av måste bero på hur mycket fukt som alstras i utrymmet....
 
JOW skrev:
Jag antar att kvadratmeterangivelsen måste man fundera på, nån slags normalfall eller vid en stipulerad tillförsel av fukt?

Hur många "kvadratmeter" en avfuktare klarar av måste bero på hur mycket fukt som alstras i utrymmet....
Exakt. Och genomströmningen som den klarar av!
 
Ni som kör Zibro DD108 . Är ni nöjda?
 
Jag skaffade en Woods DS36, klarar upp till 190m2, rekommenderat 10-95m2. Det finns en modell strax under som klarar upp till 140m2 och rekommenderat upp till 70m2.

Men mitt garage är 85m2 (platta), högt i tak och räknar med extra belastning när jag kör in en bil emellanåt så jag gick upp ett steg, kostade 4000:- och gör ett bra jobb, har ingen hygrometer än, men det är helt klart märkbar skillnad och den fyllde byttan på ett dygn i början. Men det minskade och nu har jag slanganslutning istället.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.