Hej, det är inget antagande. Har luftat slingan emellanåt.

ok, tack för tips. Den servades av firma för ett par år sen så rena felinstallationer är inte sannolikt.
 
M MOW skrev:
Sitter ett element där som värms av en vattenslinga
Vänta nu, värms ett element i aggregatet av varmvatten? Låter konstigt den skall väl kyla luften på sommaren med vatten. Finns ett kylvattenbatteri som tillval. Eftervärmaren används sällan då aggregatet borde återvinna frånluften mer. Jag använder inte min på mitt Heru. När gjordes frånlufts kanalerna rena sist? Borde rengöras var 3:e år. Ha du bytt filtren i aggregatet? Borde bytas minst 1 ggr om året. Vad har för EC motor set-up? Du kanske kör för högt inställt värde på tilluft mot frånluft. Skall vara ett litet undertryck.
 
Redigerat:
Värmaren kan inte fungera riktigt.

Så här ser det ut före och efter när jag satt igång min. Tog typ 2min till dessa nya värden. Temp sitter inne i aggregatet.

Digital termostat visar temperaturändring från 18°C till 19°C, antyder uppvärmning inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller en värmeregulator med display som visar temperaturvärden före och efter aktivering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
K
Angående originalfrågan, du har en extra temperaturgivare som kanske kan ge svaret på din fråga. Om du är i temperaturöversikten på fjärrkontrollen så klicka ned ett steg till nästa bild på fjärrkontrollen. Där ska du se en enda temperatur (och efter temperaturen är det en liten symbol som liknar ett "t" inom två parenteser, ska likna en rotor). Detta är temperaturen efter ftx-aggregatet, men innan eftervärmaren.

Just nu har du ju 15 grader som går in i huset. Vilken temperatur har du efter ftx-aggregatet?

Håller med övriga om att verkningsgraden är aningens låg. Kolla att remmen inte slirar, byt filter. Vad har du för varvtal på fläktarna?
 
Tack alla för engagemang i frågan. Min kunskap och vilja att greja med detta är för låg…
Kommer kontakta firma som får ställa in, rengöra etc. nån som har tips på bra firma i gbg-trakten, gärna öster om stan (bor i Lerum).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.