Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Menar du Sandbergs Järn? De finns mitt i stan, jag menar allmänt.
hela tråden handlar om Sandbergs Järn
 
Jonas Persson
M maria01 skrev:
amazon eller ebay har säkert varan :crysmile:
Nope
 
Jonas Persson
M maria01 skrev:
hela tråden handlar om Sandbergs Järn
Jo, men diskussionerna utgår bara från deras problem att leverera.
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Jo, men diskussionerna utgår bara från deras problem att leverera.
eller att dom har tagit betalt för varan utan att dom inte ens har haft den på hyllan
 
Jonas Persson
M maria01 skrev:
eller att dom har tagit betalt för varan utan att dom inte ens har haft den på hyllan
Precis, om jag legat ute med pengar hade jag blivit skogstokig:giggle:
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Precis, om jag legat ute med pengar hade jag blivit skogstokig:giggle:
Så varför försvara dom då
 
Ingen som lästa inlägget på deras fejsbook tydligen?!

"
Stefan Lundström
Jag kan inte skriva i reviewfälten längre, vet inte varför. Men jag ringde till Kronofogden idag igen för en uppdatering. Läget är som följer enligt telefonsamtalet.
Idag finns det 18 utslag (alltså beslut eller domar) omfattande skulder på 273'046 kronor vilket alltså tyder på ett sämre läge än tidigare när jag skrev min review den 17 augusti 2022. Sen har de 11 pågående mål/ärenden hos fogden som inte är avslutade ännu, senast var det en ansökan om betalningsföreläggande som kom in i september 2022 (notera att det är bara den 2 september idag!) och 3 som kom in under augusti 2022.
Det har ett par ärenden som återkallats; de avser dels Securitas och dels ett företag som heter Ellevio. Gissar att Jan och Marcus Svannäs "under galgen" betalade dem för att kunna driva firman ytterligare en tid, kanske till den 12 september då arbetsgivardeklaration skall lämnas."
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Jonas Persson
M maria01 skrev:
Så varför försvara dom då
För att jag antog att det kunde ta tid, ingen annan har varorna på lager (stopp hos tillverkaren) och jag inte ligger ute med några pengar.

Det blir som att ha flera köpoptioner; den dagen jag finner varan på annat håll, ändrar mig och låter bli att köpa den, eller köper en annan modell, så kan jag göra det utan krångel då jag inte ligger ute med några pengar och snabbt kan annulera ordern.
 
C
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Så att Amazon kan bli ännu större?
Tycker det är underbart att små företag kan överleva ute i Sverige tack vare att de kan sälja till kunder långt bortom sin hemort.
Gillar inte heller principiellt att göda ett utsugarimperium som Amazon och tycker det är underbart med svenska driftiga småföretag, men branschen måste lära sig att det t.ex. inte går att ljuga med lagersaldon och leveranstider, ta 200 spänn för hantering och frakt av småprylar, ha en obefintlig kundservice och sälja exakt samma kinaprylar som alla andra. Så jag hoppas samtidigt att konkurrensen ger branschen den urblåsning som verkligen behövs.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Gillar inte heller principiellt att göda ett utsugarimperium som Amazon och tycker det är underbart med svenska driftiga småföretag, men branschen måste lära sig att det t.ex. inte går att ljuga med lagersaldon och leveranstider, ta 200 spänn för hantering och frakt av småprylar, ha en obefintlig kundservice och sälja exakt samma kinaprylar som alla andra. Så jag hoppas samtidigt att konkurrensen ger branschen den urblåsning som verkligen behövs.
Var några år sen jag handla på svenska sidor tar dom fortfarande ut en kostnad på små saker Fyfan vad dåligt dom har ju inte hängt med nåt då
 
Plätt Fia Plätt Fia skrev:
Ingen som lästa inlägget på deras fejsbook tydligen?!

"
Stefan Lundström
Jag kan inte skriva i reviewfälten längre, vet inte varför. Men jag ringde till Kronofogden idag igen för en uppdatering. Läget är som följer enligt telefonsamtalet.
Idag finns det 18 utslag (alltså beslut eller domar) omfattande skulder på 273'046 kronor vilket alltså tyder på ett sämre läge än tidigare när jag skrev min review den 17 augusti 2022. Sen har de 11 pågående mål/ärenden hos fogden som inte är avslutade ännu, senast var det en ansökan om betalningsföreläggande som kom in i september 2022 (notera att det är bara den 2 september idag!) och 3 som kom in under augusti 2022.
Det har ett par ärenden som återkallats; de avser dels Securitas och dels ett företag som heter Ellevio. Gissar att Jan och Marcus Svannäs "under galgen" betalade dem för att kunna driva firman ytterligare en tid, kanske till den 12 september då arbetsgivardeklaration skall lämnas."
Då lär det vara svårt för dom att handla oss tillverkarna nu då
 
Jag beställde en jacka för 3.000kr...och betalade.
Jackan kom inte och killen gjorde sig omöjlig att få tag på. Jag polisanmälde händelsen och några månader senare fälldes han i domstol. Jag blev riktigt överraskad när han skickade tillbaka pengarna till mig efter fällande dom.
 
  • Gilla
  • Wow
ConnyN och 2 till
  • Laddar…
M
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
För att jag antog att det kunde ta tid, ingen annan har varorna på lager (stopp hos tillverkaren) och jag inte ligger ute med några pengar.

Det blir som att ha flera köpoptioner; den dagen jag finner varan på annat håll, ändrar mig och låter bli att köpa den, eller köper en annan modell, så kan jag göra det utan krångel då jag inte ligger ute med några pengar och snabbt kan annulera ordern.
Kunder som du är varför man inte vill sälja till privatpersoner! Lagd order ligger! Kunder som strular fram och tillbaka blockar man från framtida beställning, inte lönt att slösa tid på virrpannor.

Då det oftast är brist på en viss produkt från tillverkaren så lär alla som säljer den få in den samtidigt så att lägga order på flera ställen är det ingen som helst nytta med.
 
Jonas Persson
M mnils skrev:
Kunder som du är varför man inte vill sälja till privatpersoner! Lagd order ligger! Kunder som strular fram och tillbaka blockar man från framtida beställning, inte lönt att slösa tid på virrpannor.

Då det oftast är brist på en viss produkt från tillverkaren så lär alla som säljer den få in den samtidigt så att lägga order på flera ställen är det ingen som helst nytta med.
Snacka om att generalisera. Då inget leveransdatum finns och tiden går kan mycket hända. Badbyxor i december är liksom ute. Projektet du behövde varan till kanske förändrades så att den inte behövs

Har du hört talas om att vissa returnerar varor? Det är mycket värre och kostar säljaren en massa tid och pengar.

Jag har under alla år kanske annulerat tre beställningar. Men det händer.
 
M maria01 skrev:
Problemet med företag säljer saker fast det inte finns hemma dom borde skriva att produkten inte finns hemma och låsa köp knappen tills den finns hemma på lagret
När det står ”lager” är risken stor att man avser leverantörens / tillverkarens lager, inte shopens.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.