Coolers, tack för feedback! Blir nog kanske denna lösning för mig också.
 
Vi använde en tandborste först sen tog vi en fotbollspump för att blåsa ut dammet. Det fungerade riktigt bra.
 
  • Gilla
Helgeman och 3 till
  • Laddar…
....normalt använder man en rund stålborste för att rensa hålen......därmed inte sagt att tandborste blir tillräckligt bra, men det finns produkter avsedda för rensningen som inte är dyra.
 
  • Gilla
Stugrenoverare
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
....normalt använder man en rund stålborste för att rensa hålen......därmed inte sagt att tandborste blir tillräckligt bra, men det finns produkter avsedda för rensningen som inte är dyra.
Det finns det säkert, jag såg inget billigt dock så ville bara tala om att tandborste och sån borste man använder bakom elementen plus en pump har fungerat bra till våra 6 stolpskor.
 
22800_BH1.jpg

Gör man infästningar där det är lite mer noga med hållfastheten är det bra att använda dessa, för då kan man göra en infästning enligt anvisning med hållfasthet enligt specifikation. I detta fall med stolpskor i marken spelar det säkerligen ingen roll, men jag tänkte att det kan vara bra att veta att det finns bättre saker än tandborstar.
 
  • Gilla
Fundersam99
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
[bild]

Gör man infästningar där det är lite mer noga med hållfastheten är det bra att använda dessa, för då kan man göra en infästning enligt anvisning med hållfasthet enligt specifikation. I detta fall med stolpskor i marken spelar det säkerligen ingen roll, men jag tänkte att det kan vara bra att veta att det finns bättre saker än tandborstar.
Vart köper man den?
 
När jag gjorde infästningar i berg och några gamla betongklumpar till staket så borrade jag och tog sen fram grovdamsugaren. På slangen tejpade jag fast en 16mm flex slang
https://pmflex.com/produkt/flexror-16-mm-hispeed/ .
Med den på toppen så kom jag ner i botten av hålet och kunde suga rent. Sen k med ankarmassa och en stolpsko. Står stadigt hos mig iallafall.
Lite meck att få det tätt med tejpen men går om man vill.
 
F Erica Wyse skrev:
Vart köper man den?
Brukar finnas hos alla som säljer ankarmassa....!
 
Ett litet trådlyft! Man är ju sugen på att se hur allt blev när det blev klart. :) Och känns det stabilt nu efter fem år?
 
  • Gilla
Mixter73 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.