Ringde elektrikern nu igen. "Nä asså, det ska va fast." sa han.
 
När vi bytte till induktionshäll från en gammal spis drog elektrikern fram ny ledning eftersom det krävdes en nolla. Han satte på en "spispropp" som vi ansluter i ett Perilex uttag dvs. ingen fast anslutning. Vi kan enkelt ta bort hällen om den behöver exempelvis repareras. Så visst går det.
 
Byt elektriker!! Hur svårt kan det vara, jag blir så trött...
 
Vilket sticksågsblad av dessa är bäst lämpad att använda för en massiv ekskiva 27 mm för att såga ut för spishäll:

sågblad.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit:

Bo.Siltberg skrev:
Byt elektriker!! Hur svårt kan det vara, jag blir så trött...
Han har ju redan gjort halva jobbet. Har svårt att bara byta nu. Får bli till nästa gång i så fall.
 
Redigerat:
Du kan ju åtminstone se till att han monterar uttag så är det förberett till en annan gång.
 
Nä asså jag tyckte det var jobbigt bara att ringa och fråga om han verkligen inte kunde göra et stickkontakt av det. Så känns provocerande om jag ska be honom göra ett uttag. Vill inte "mucka".
 
Din elektriker är antingen okunnig eller så drar han en vals för dig!
 
peterwesterlund skrev:
Nä asså jag tyckte det var jobbigt bara att ringa och fråga om han verkligen inte kunde göra et stickkontakt av det. Så känns provocerande om jag ska be honom göra ett uttag. Vill inte "mucka".
Det är väl du som är kund som begär och betalar för vad du vill ha utfört, nu är det inget felaktigt utan tvärtemot högst normalt och mycket vanligt du vill ha. Det är inte provocerande öht.
 
injonil skrev:
Din elektriker är antingen okunnig eller så drar han en vals för dig!
Eller båda delarna.
 
Done

FullSizeRender.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
magnuse74
  • Laddar…
T
peterwesterlund skrev:
Done

[bild]
Med fast anslutning........
 
Helt galet, behöver få bort hällen nu. Måste byta bänkskiva.

Edit: Haha, det gick att få igenom hällen på diagonalen. :D
 
Redigerat:
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.