Ett gäng magnetlister från ikea håller prylarna som inte är alltför tunga.
grundtal-magnetlist__81923_PE207203_S4.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Provade Biltemas varaint först, men den magnetismen blev nog kvar i fabriken.
 
  • Gilla
eriobe
  • Laddar…
Idag fick jag hem denna. Skall testas för mobil verktygsförvaring..
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1348159414.425263.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Larsa skrev:
Skall testas för mobil verktygsförvaring..
Mobil och mobil...? Det är ju ett mindre släp du går omkring med :wow:
 
  • Gilla
PeterJeffrey och 1 till
  • Laddar…
Larsa skrev:
Idag fick jag hem denna. Skall testas för mobil verktygsförvaring..
Har själv just den, eller rättare sagt två, och är mer än nöjd. Enda som kan var ett litet minus är att den är lite för stor ibland, särskilt att bära i trappor.
 
Pallvis med verktyg?
 
Jag har en satans massa handverktyg och jag har löst det mesta så att jag har en Stanley ”verktygsdramat” till de byggverktygen jag använder hela tiden. Maskiner och större/mindre frekvent använda handverktyg förvaras i boden och tas fram när de behövs. Observera att jag skiljer på mek och byggverktyg. Sen kan vissa verktyg få tjänstgöra på båda avdelningarna vid behov.;)
Sen har jag i alla fall mekverktyg i skåp i garaget. Har ytterligare en plåtverktygslåda med en uppsättning mekverktyg för mobilt bruk plus en rejäl hylsnyckelsats om man behöver meka någon annanstans än i garaget, t.ex i båten eller så.
Så jag tycker du bör ha de verktyg du använder mest och vill kunna bära runt i en samlad låda, då är det också lätt att hålla ordning. Sen ha mindre använda verktyg i ordning i garaget eller verkstaden och ta fram när du behöver. Jag tycker det gäller att ha bra förvaringslösningar, då riskerar man inte att allting hamnar överallt. När det är lätt att hålla ordning blir det tom roligt.:)

Trevlig helg!

Mvh Anders
 
Se det var jo smart. Hvad er det for märke på på vagnen?
 
Pingo skrev:
Se det var jo smart. Hvad er det for märke på på vagnen?
Se länk i inlägg #7
 
mekar-anders skrev:
Jag tycker det gäller att ha bra förvaringslösningar, då riskerar man inte att allting hamnar överallt. När det är lätt att hålla ordning blir det tom roligt.:)
Det viktiga är att systemet är lätt att använda. Det ska gå fort att få ordning.
Det system jag har har tagit lång tid att sätta upp, men det går väldigt fort att lägga verktygen på plats.
 
Skönt att hänga upp allt så man ser vart det är. Ligger det i lådor så blir det bara gräva tycker jag.
Biltema funkar kanon, lägg lite pengar på BRA handverktyg istället.

DSC03874.jpg
 
  • Gilla
scorpion och 3 till
  • Laddar…
smilingcopycat skrev:
Skönt att hänga upp allt så man ser vart det är. Ligger det i lådor så blir det bara gräva tycker jag.
Biltema funkar kanon, lägg lite pengar på BRA handverktyg istället.

[bild]
Kanske läge att se över sortimentet.
Bla 8 skiftnycklar o 5 kombitänger plus alldeles för många skruvmejslar ger stora möjligheter att rensa tavlan rejält ;)
Bättre att satsa på RÄTT o BRA handverktyg istället.
 
För många skruvmejslar? Jag?
Jag har bara dom allra nödvändigaste.....

DSC03744.jpg
 
  • Gilla
sj6 och 3 till
  • Laddar…
Ja ja... vissa är skruvmejselfetishister :x

Själv samlar jag på Absolut Vodka men det där med olika storlekar släppte jag snabbt när jag såg hur det spårade ur ;)
 
Nån som har lust att förklara för en oinvigd varför man har skruvmejslar, istället för bits? Bits tar ju ingen plats jämnfört med härket av mejslar man annars behöver?

Gäller såklart inte finmekanikmejslar eller såna toklånga smala.

Ledsen för korkad fråga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.