Stefflo Stefflo skrev:
Jag äger den satsen också men kan inte säga att jag är direkt imponerad av kvalitén. Bitsen håller för max en skruv, passformen på ringnycklarna är sådär och vissa verktyg är helt hopplösa att få ur lådan och ännu värre att få dit igen medans andra inte ens sitter fast.
Som tur är så har jag aldrig behövt den vid kris och haveri utan alltid varit på plats där jag haft andra verktyg också.
Du har haft otur eller jag har haft tur. Jag har aldrig använt en bättre hylsnyckelsats än denna. Jag skruvar mycket och ofta, har nog inte förstört nånting ut den satsen mer än nån enstaka spräckt hylsa när jag mot bättre vetande kört dem på mutterknack i brist på motsvarande krafthylsa.
Fantastisk kvalitet!
 
S SaabNiklas skrev:
Du har haft otur eller jag har haft tur. Jag har aldrig använt en bättre hylsnyckelsats än denna. Jag skruvar mycket och ofta, har nog inte förstört nånting ut den satsen mer än nån enstaka spräckt hylsa när jag mot bättre vetande kört dem på mutterknack i brist på motsvarande krafthylsa.
Fantastisk kvalitet!
Då är det nog som du säger, jag fick måndagsexet som saknade härdning och skräpet från kastlådan.
Hylsorna och spärrskaftet är annars helt ok, där har de lyckas bättre.
 
S SaabNiklas skrev:
Den finns fortfarande att beställa från centrallagret. Jag var och hämtade ut min nya låda på Biltema i Karlskoga idag.
Trevligt med nykänsla i en tjugo år gammal verktygssats!
Visst är det roligt att någonting från biltema håller i 20år? Det är väl i princip bara verktyg..
 
  • Gilla
SaabNiklas
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.