Köpte för mer än 10 år sedan Biltemas hylsnyckelsats i blå låda. Rekommenderas.

https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/hylsnyckelsatser/hylsnyckelsats-2000016668

Nå, nu har själva den blåa plastlådan givet upp i gångjärnen, så det är två delar utan lock så att säga. Eftersom jag ofta tar med den i bilen, så undrar jag hur jag bäst fixar förvaringen till delarna? Slänga allt i en stor låda? Göra sammetsklätt etui i ädelträ?

Eller något annat?
 
  • Gilla
SaabNiklas
  • Laddar…
Om du bläddrar ner på sidan du länkade så verkar det finnas ny låda att köpa till den :)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Haha, det var inte ens en tanke jag hade. Ser dock att den utgått och är en bit att åka för närmaste.

Vad gör man annars för att få med sig den smidigt?
 
Borde väl gå att skruva/limma fast egna gångjärn på befintlig låda?
 
Silvertejp.
 
Kanske limma fast någon typ av kardborreband som gångjärn och "lås"
 
Pianogångjärn och poppnita fast..
 
  • Gilla
Hallonbåten
  • Laddar…
En ”skidrem” runtom
Protte
 
Tycker det är väldigt märkligt att detta inte är lättare att hitta. De där lådorna nycklarna kommer i går ju sönder långt innan innehållet. Och sedan är det väll inte så jättestor skillnad på dimensioner på verktygen så en generisk låda måste ju finnas å fåtag i.

Funderar på att få tag i skum, liggunderlag kanske, och skära till så de passar en gammal väska som jag tror skulle passa bra....

Kanske en sånhär skulle passa också:
https://www.proffsmagasinet.se/arbe...kVTwXSyQztw8LCKutR8lh-QtMusWnTRBoCs2cQAvD_BwE
 
A
Ha den satsen hemma och köp en ny att ha i bilen alltid,har själv en i bilen,har ofta kommit till nytta:)
 
  • Gilla
EdvardA
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Ha den satsen hemma och köp en ny att ha i bilen alltid,har själv en i bilen,har ofta kommit till nytta:)
Köp ny bil istället. Har aldrig behövt min till bilen utom när jag varit just hemma..
 
wildeside
Skaffa en 3d printer och skriv ut dina lådor, ny leksak nya utmaningar!
 
A
raveper raveper skrev:
Köp ny bil istället. Har aldrig behövt min till bilen utom när jag varit just hemma..
Haha:)har aldrig sagt att jag använt den till bilen,men till mycket annat faktiskt(y)
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
M -MH- skrev:
Haha, det var inte ens en tanke jag hade. Ser dock att den utgått och är en bit att åka för närmaste.

Vad gör man annars för att få med sig den smidigt?
Den finns fortfarande att beställa från centrallagret. Jag var och hämtade ut min nya låda på Biltema i Karlskoga idag.
Trevligt med nykänsla i en tjugo år gammal verktygssats!
 
  • Ny verktygssats i blå låda med öppna skiftnycklar och hylsor i en verkstadsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Gri11en och 2 till
  • Laddar…
M -MH- skrev:
Köpte för mer än 10 år sedan Biltemas hylsnyckelsats i blå låda. Rekommenderas.

[länk]

Nå, nu har själva den blåa plastlådan givet upp i gångjärnen, så det är två delar utan lock så att säga. Eftersom jag ofta tar med den i bilen, så undrar jag hur jag bäst fixar förvaringen till delarna? Slänga allt i en stor låda? Göra sammetsklätt etui i ädelträ?

Eller något annat?
Jag äger den satsen också men kan inte säga att jag är direkt imponerad av kvalitén. Bitsen håller för max en skruv, passformen på ringnycklarna är sådär och vissa verktyg är helt hopplösa att få ur lådan och ännu värre att få dit igen medans andra inte ens sitter fast.
Som tur är så har jag aldrig behövt den vid kris och haveri utan alltid varit på plats där jag haft andra verktyg också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.