Grymt bra jobbat! Kul med detaljerade bilder, gör att jag kanske lär mig nåt...

Lycka till med det som återstår.
 
klykan skrev:
Grymt bra jobbat! Kul med detaljerade bilder, gör att jag kanske lär mig nåt...

Lycka till med det som återstår.
Tackar, alltid kul att det uppskattas! :D
 
19:e Maj 2012

Ja då kommer man hem efter en jobbvecka och har haft rörmockaren hemma och kopplat in min vattenfördelare! :) Kan jag koppla in toaletten i stortoan och gå lös på lilltoa och entrehallen! :D wooohooo, ledigvecka fylld av jobb framför mig! ;)

DSCN1214_600x450.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kul att följa :) bra jobbat!
 
Tänk på att hålla betongen fuktig den första tiden så att den inte torkar för fort. Vattenbegjutning och täckning.
 
Jag antar att om man sysslar med sådana här projekt så är man snickare. Säg det i alla fall. Jag får extrem ångest annars :D *den där tavlan borde sättas upp...snart*
 
ciia skrev:
Kul att följa :) bra jobbat!
Tackar tackar, det värmer massor att höra! :)

Locke skrev:
Tänk på att hålla betongen fuktig den första tiden så att den inte torkar för fort. Vattenbegjutning och täckning.
Ahrå, går lös med blomsprutan där då och då, har även täckplast över största delen av betongen. Men tack ändå för upplysningen, hade kunnat varit så att jag inte haft någon aning om att plattan kan spricka om den torkar ur för fort! :D

Bricco skrev:
Jag antar att om man sysslar med sådana här projekt så är man snickare. Säg det i alla fall. Jag får extrem ångest annars :D *den där tavlan borde sättas upp...snart*
Vill inte erkänna det då vissa saker jag gjort inte varit de smartaste, men ja, jag är utbildad snickare och har jobbat med det i ca 2 år. Nu håller jag dock på med något helt annat, nämligen bygger vindkraftverk!

Men nog är det mycket här som behöver göras, har också sånt dära som borde ha gjorts för länge sen men inte blivit utav ännu! ;) Man är väl inte mer än människa! :p
 
22:a Maj 2012

Det är strålande sol här uppe i norr och extremt varmt (säkert 12-15 grader ;) ) så det har inte blivit värst mycket jobbande i dagarna, mest en massa slappande och njuta av livet istället.

Tog dock tag i väggen mellan stortoa och lilltoa, fått den uppreglad!

DSCN1215_600x450.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Imorgon kommer rörmockaren och kopplar in vattenröret till stortoan, så äntligen dags att flytta toaletten !!! Milstolpe i bygget!
 
  • Gilla
Locke
  • Laddar…
23:e Maj 2012

Ja då har man fått toaletten flyttad, förstå känslan att slippa gå ut på några vingliga plankor för att sätta sig på en vinglig toalett som är uppallad på träknubbar! ;)

DSCN1217_600x450.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Reglat upp den andra väggen till stortoan också och rivit halva väggen mellan lilltoa och hall, snart gjutning även dära! :rolleyes:

DSCN1218_450x600.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
24:e Maj 2012

Idag har det blivit lite rivande av lilltoavägg ut mot entrehallen och även börjat plocka upp golvet. Kommer bli samma ordning som stortoan, sand, cellplast, golvvärme, armering osså gjuta.

DSCN1220_600x450.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DSCN1221_600x450.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Då vädret var helt underbart så var det stört omöjligt med inomhusjobb, blev en vända med fullt släp på soptippen och sen bestämde jag mig för att gräva ner den fula gula slangen som blev provisoriskt ditlagd i höstas då det regnade nå så oerhört mycket. Blev även monterat en lövsil, känns som ett smart drag! ;)

DSCN1222_600x450.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Syns knappt, kanske sku blivit trädgårdsmästare istället! :p

DSCN1224_600x450.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
27:e Maj 2012:

Ja då har man fått bläcken till toafönstren beställda, hämtade och fastsatta.
DSCN1225_600x450.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Passade på att riva en garderob i källaren då det ska dras nya utanpåliggande vattenrör, man funderar vad för smak föregående ägare haft, upphör aldrig att förvånas!
DSCN1226_450x600.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Även fixat foder runt toafönstren, blir så sjukt mycket snyggare med foder än utan, så det är bara kvar att göra resten av fönstrena runt huset, men prion där är väl inte direkt högst på listan då man lever i ett kaos inomhus! ;)
DSCN1233_600x450.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
16:e Juni 2012:

Ja senaste tiden har det varit en hel del jobbande på annan ort, och när jag varit ledig har det varit goväder så har passat på att njuta en smula!

Skulle även få vattnet omdraget i måndags, men när det lokala vattenbolaget kom för att stänga av vattnet så drog de sönder ventilen, så fick avboka rörmockaren och boka in han i helgen istället.

Har här passat på att förbereda lite inför rörmockarens ankomst, rivit endel av köket o kapat upp golvet.
DSCN1237_600x450.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här är lite väggar målade inför rördragningen.
DSCN1239_600x450.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSCN1240_600x450.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSCN1241_600x450.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
17:e Juni 2012:

Borrat hål ner till pannrummet för varm- och kallvatten till köket.
DSCN1243_600x450.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSCN1244_600x450.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Lite ledningar påbörjat i källaren, men det saknades endel kopplingar så det blev inte riktigt färdig. Rörmockaren kommer imorrn och gör färdigt allt! :D Blev kopparfärgade rör, så får ta och måla dem vit så de smälter in bättre!
DSCN1245_600x450.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSCN1248_600x450.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSCN1251_450x600.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag drog då Rör-i-rören färdigt själv så jag kunde återställa köket till ursprungsskick.
DSCN1253_600x450.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ska bli så skönt att snart kunna kapa bort de gamla kopparrören i hallen så jag kan börja sandfylla och dra golvvärme där! :)
 
18:e Juni 2012:

Då har rörmockaren varit och gjort klart all vattendragning i källaren, så nu är det färdigt för att kunna fortsätta med entrehallen så den kan gjutas nån gång! ;)

Vattenmätaren fastsatt i konsoll, och nu är det både varmt och kallt vatten draget till garaget!
DSCN1260_600x450.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gamla matningen kommer uppifrån, men nu går de in till pannrummet istället! Och JA, rören ska målas vita!!
DSCN1267_450x600.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Knepigt hörn, går Rör-i-Rör upp till köket, från vänster kommer rören från fjärrvärmen, sen från höger kommer det matningen och genom väggen går det till duschen.
DSCN1269_600x450.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Snyggare och slutgiltig inkoppling av fördelarna för varm- och kallvatten.
DSCN1271_600x450.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
19:e Juni 2012:

Har insett att det är kasst med en 70s dörr till badrummet, så tänkte att det kan vara bra att installera en 80s nu innan man kommit längre i renoveringen, än så länge är det bara lite klickgolv att byta ut!

Börjat montera ner dörrar.
DSCN1254_450x600.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DSCN1255_450x600.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Monterat nya reglar och kopplingsdosa till elen.
DSCN1272_450x600.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kapat bort lite av väggen på bägge sidorna. Dags plocka bort klickgolvet så resten går att kapa bort.
DSCN1276_600x450.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Slitit upp klickgolvet och börjat kapa till nya bitar.
DSCN1277_450x600.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DSCN1280_600x450.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Även fått en 8 veckors valp nu så får se hur mycket tid som finns för renoveringar framöver! ;)
428523_10151709559761564_943148989_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.