Tobzter
Då är gamla golvet borta .hade väntat mig de värsta med mögel å fukt .men de va torrt å fint inga spår avfukt
Ett avlägsnat gammalt golv med rester av lim och inga tecken på mögel eller fukt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Avlägsnat golv i ett rum med synligt betongunderlag, ingen mögel eller fukt, bredvid en svart byrå och en trätrappa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Detta jäkla hål..... funderar på att regla upp med 45x45 eller 45x95 sedan osb och gips .och låta speglarna och själva hålet vara kvar .finns de några nackdelar med det?
Ett avlägsnat golv avslöjar ett hål med speglar och verktyg, inga tecken på fukt eller mögel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har även en gips skarv som ska åtgärdas.
Vägg med synlig skarv och spricka vid eluttag, renoveringsavfall på golvet, nyss borttaget golv syns i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
PellePeps
  • Laddar…
Tobzter
Har även klätt in trappan...men hade osbskiva som ja använde kanske inte va det bästa material valet :).men är det värt att limma en tunn mdf utanpå eller ska man byta hela skivan till mdf?

Trappa klädd med OSB-skiva i ett hem, frågan är om den ska bytas till MDF eller täckas med tunn skiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tobzter Tobzter skrev:
Har även klätt in trappan...men hade osbskiva som ja använde kanske inte va det bästa material valet :).men är det värt att limma en tunn mdf utanpå eller ska man byta hela skivan till mdf?

[bild]
Bra att du insett OSBns begränsning som fint ytskikt :) Jag hade bytt helt till något annat och använt de gamla som mall. Mycket jobbigare att passa in nya bitar. Dessutom så är ju även baksidan synlig så du skulle behöva täcka båda sidor innan det blir riktigt fint.

Gott jobbat med projektet!
 
Tobzter
Man tackar.
Ja de får bli så .nu blir de att köpa grejer för att slå igen hålet
;)
 
Tobzter
Då va det ett hål mindre .ska på med gips sedan också .behöver man köra skarvremsa runt detta tro?
Vägg med nyligen lagat hål, verktyg och skruvar på fönsterbrädan, text "TILL TOMTEN!" på sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En rektangulär OSB-skiva täcker ett hål i en vägg intill en vit hylla full med skor och diverse föremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag hade absolut satt remsa.
 
Du kunde ju pillat in ett köksskåp eller nåt där istället för att bygga igen det så hade ni kunnat gömma ca 347 mössor därinne.
 
Tobzter
Jo jag försökte sälja in det till frun :)..men hon ville bomma igen det så hon fick som hon ville;)
 
Det är fortfarande inte för sent. Om du trixar dit ett par gångjärn i gipsskivan kan du ju alltid gömma ett par öl innanför... ;)
 
  • Gilla
davveno1 och 2 till
  • Laddar…
Tobzter
Golv läggning pågår för fullt.. var bara väldigt glad över denna skarv runt trappen ;)
Noggrann skarvning av laminatgolv runt trappsteg med linjal på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Slb2018
  • Laddar…
Tobzter
Då va golvet på plats och väggen är igensatt . Vart riktigt bra nu är de bara resten kvar...letar efter prisvärda skjutdörrar just nu .
Nyinstallerat laminatgolv i en hall med skjutdörrar och skor på en matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerat laminatgolv och reparerad vägg i ett hem, med vita skjutdörrar till vänster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Snyggt golv! (y)
Skånska Byggvaror har mest prisvärda skjutdörrarna tycker jag.
Har köpt därifrån 2 gånger och båda gångerna kollade jag på många alternativ innan valet föll på Skånska.
 
Tobzter
Man får tacka..
Då ska jag in och kolla vad dom har att erbjuda
 
Tobzter
Gjorde en provisorisk tröskelplåt i borstad rostfriplåt till ytterdörren tills de blir dörrbyte kommer passa fint om jag har måttat rätt :)
Provisorisk tröskelplåt i borstad rostfritt stål för ytterdörr på blå arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tobzter
Passa ju som handen i handsken ;)
Välpasst inbyggd dörrtröskel i trä och metall vid en innerdörr, bredvid ett par slitna tofflor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad tröskel med ny metallist som passar precis intill en trävägg och dörröppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
PellePeps
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.