Appropå tråkig bil, ALLA bilar man äger blir tråkiga! Det tar bara olika lång tid innan man tycker så....
Mitt tips, köp det vettigaste! Toyotan verkar fin så det verkar som ett bra val!

Mvh V8dc, som har både tråkiga och roliga bilar. Den tråkigaste är den jag använder mest!
 
Kan också hålla med om att Toyotan är ett bra val. Japsare är billiga att serva och går länge. Rolig bil? Absolut inte, men det är inte vad det handlar om här som jag förstår det.

Gör inte samma misstag som jag och gå igenom följande bilar: Chevrolet Nova 1977, VW Corrado VR6, Pontiac Bonneville -95, Renault Clio V6, Toyota Supra TT -95, Subaru GT -00, BMW 325i Touring.

Det har varit kul men j*vlar vad det kostat. Novan skaffade jag som 18-åring. Corradon ett år efter det, och 19 bast med Corrado i Sthlm är inte billigt... tror jag betalade 28 000/år i halvförsäkring :D

Nu är jag 28 och har precis blivit farsa, 325'an känns lite liten, sneglar på ny 5-serie eller ev Audi A6.

Din Corolla kommer inte varken försäkring, service eller bränsleförbrukning. En slitvarg som du dessutom kan göra mycket service och rep på själv!

Lycka till med bilköpet!
 
Tackar för alla svar :) . Nu är det så att det inte blev hus denna gång :/. Var en som budade över med ganska mycket så jag tackade nej till mäklaren när han ringde. Visserligen ringde jag upp han senare under dagen och sa på telefonsvar att jag ville buda över men det var säkert redan för sent kan jag tro för annonsen är borta osv. Aja kommer fler tilfällen och då vet jag ifl vilken bil jag ska kolla efter :) .

/ Alexander
 
L. Mäkinen skrev:
Service vid 2000 mil ingår, vinterdäck ingår, övermil 4 kr/mil. Når jag 4000 mil måste jag stå för den servicen.
Det jag vet är att jag får lämna tillbaka bilen efter 18 månader. Jag brukar inte vilja ha bilar så länge.
[länk]

Enligt mina egna kalkyler är det billigare än att köpa en bil för 50-60 kkr och hoppas att den håller 18 månader. Man får förstås ha andra bilar för andra behov, SUV med dragkrok för att släpa saker, minibuss för hundarna och en sportig bil för att ha kul med.:D
OK. Tack för infon. Helt klart en intressant lösning om man inte kör så mycket. Det skulle dock inte passa mig då jag ligger på ca 5000 mil på 18 månader + att den storleken på bil jag skulle behöva inte går på 1595 i månaden. Däremot för familjens andra bil skulle en ka funka.
Jo jag har en hobbybil jag med i verkstan. Mustang -70:a. Man måste ha något roligt med.
 
Redigerat:
L. Mäkinen skrev:
Service vid 2000 mil ingår, vinterdäck ingår, övermil 4 kr/mil. Når jag 4000 mil måste jag stå för den servicen.
Det jag vet är att jag får lämna tillbaka bilen efter 18 månader. Jag brukar inte vilja ha bilar så länge.
[länk]

Enligt mina egna kalkyler är det billigare än att köpa en bil för 50-60 kkr och hoppas att den håller 18 månader. Man får förstås ha andra bilar för andra behov, SUV med dragkrok för att släpa saker, minibuss för hundarna och en sportig bil för att ha kul med.:D
Det låter ju faktiskt rätt smidigt och billigt. :)

Jag själv har haft focusen nerställd i 3 månader nu eftersom jag har en annan bil istället, men avbetalningen på 2300kr / månad rullar på. :D
 
L. Mäkinen skrev:
Är tanken bara att frakta sig själv så tycker jag ett privatleasingavtal kan vara vettigt. Den bilen jag åker i till och från jobbet är en Ford Ka som drar 0,55 liter/mil med min körstil. Den kostar 1595 kr/månad och jag har den i 18 månader för att sen lämna tillbaka den. Det som tillkommer på priset är bensin och försäkring om jag kör max 3000 mil på de 18 månaderna.
Jag tycker det är skönt att ha en ny bil med garanti för en rimlig kostnad.

Behöver man mer utrymme blir det värre.
Vi tänkte ung likadant, blev en Toyota Aygo (hos Toyota kallas det prenumeration) fast längre avtalstid = 3 år. Bensinen och 1875:-/mån upp till 1 000 mil/år. Självrisk/deponering 5 000:- Dubbfria vinterdäck ingår och gratis byte av däck om man kommer vid Toyotas speciella dagar.

Enligt försäljaren var det ganska populärt bland äldre ( yours truly) men även många yngre som inte sparat ihop tillräckligt. Aygon är bekväm att åka långt i också, benutrymme ok både fram o bak men med 1.0-motor är den slöööö, gäller att planera omkörningarna dagen innan ;)

Kjell G
 
Det jag hade emot Toyotas erbjudande är den ynkliga körsträckan på 1000 mil/år. Jag har haft min Ka sen 23:e juni och har kört 390 mil...
 
OK, vår är andrabil inom Skövde, passar utmärkt men har bara orkat med knappt 700 mil på 10 månader :( Det blir en alldeles för bra affär för Toyota. Ska försöka ändra på det framöver.

Kjell G
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.