Mikael_L
På lidl just nu för 149:- (fr.o.m den 25/9)
96959_02_s.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


bra eller inte vet jag inte, men ser lite fancy ut i alla fall.
 
Nästan lite steampunk över den. :)
 
Hmm, jag har en viss inbyggs skepsis mot billiga instrument med digital visning. Ger ett intryck av noggrannhet men kan visa helt åt pipsvängen.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Näe den där platsar inte i kategorin "bra luftpåfyllare".
 
Kanske har blivit besvarat redan, men testar ändå: varför behövs det en så otroligt precis mätare? Det handlar om att fylla luft i en vanlig bil o släp?
 
Snart 2-års jubileum på denna fråga Mathias.... "To be continued" ;) ;) ;)
 
Mikael_L
MathiasS skrev:
Näe den där platsar inte i kategorin "bra luftpåfyllare".
Har du provat den?





Fotografen skrev:
Hmm, jag har en viss inbyggs skepsis mot billiga instrument med digital visning. Ger ett intryck av noggrannhet men kan visa helt åt pipsvängen.
Precis, displayer och flera decimaler och sånt luras ju mest.
Jag mätte upp en inomhus/utomhus-termometer en gång, den hade en decimal på displayen men mätte 1/2 grad fel på ena och mer än 1 grad fel på andra ... :)
 
Redigerat:
Daniel_N skrev:
Kanske har blivit besvarat redan, men testar ändå: varför behövs det en så otroligt precis mätare? Det handlar om att fylla luft i en vanlig bil o släp?
Du fick nog det svaret i inlägg #9. I tillägg till det handlar det ju, i alla fall för mig, om en feelgood känsla som ska finnas i (nästan) alla maskiner och verktyg. Någon sådan känsla infinner sig inte med en 159kroners från biltema eller Lidl.

MickeL. Slangen är för kort, billig digital mätare funkar sällan bra. Diskad.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Du fick nog det svaret i inlägg #9. I tillägg till det handlar det ju, i alla fall för mig, om en feelgood känsla som ska finnas i (nästan) alla maskiner och verktyg. Någon sådan känsla infinner sig inte med en 159kroners från biltema eller Lidl.

MickeL. Slangen är för kort, billig digital mätare funkar sällan bra. Diskad.
Feelgood är bra:)

...med det sagt så tror jag att få skulle känna skillnad på 0,2-0,3kg feltryck på alla däcken runt om på bil o i ännu högre utsträckning släp....Jag skulle i alla fall inte klara det.

EDIT: Jag unnar dig såklart gärna en bra påfyllare:) ....med tanke på trådens ålder verkar det nästan som det är du som inte unnar dig själv en bra påfyllare? ;)
 
  • Gilla
Remne
  • Laddar…
Själva unnandet är inte problemet. Men man får inte stressa feelgood-beslut. Halva feelgood ligger ju letandet och beställandet av "rätt". Men jag håller i viss mån med om att beslutsprocessen dragit ut på tiden i detta fall.
 
  • Gilla
Chaly
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Halva feelgood ligger ju letandet och beställandet av "rätt".
+1 på den, resan är ju halva nöjet :)
 
mycke_nu skrev:
Har fått min Airforce levererad och även hunnit prova den.

Mekaniskt ger den ett väldigt gott intryck, gediget utförande, tydliga skalor och bra känsla vid handhavandet.

Beträffande kalibrering så medföljde ett indivduellt, serienummrerat och stämplat Calibration Certificate som utvisade att mitt exemplar vid kalibreringstillfället visade 3% för lite vid 1 Bar, men sedan endast 1% fel från 3.5 Bar och uppåt.
Fick skäll av min bilservicefirma förra vecka. Trycket i däcken på MB:n var helt åt skogen. Det är min frus bil sade jag. Fruntimmer sade Chefen förstående. Jag nickade.
 
  • Gilla
aivo
  • Laddar…
Det tar jag som bevis för att Airforce inte är rätt.
 
mycke_nu skrev:
Fick skäll av min bilservicefirma förra vecka. Trycket i däcken på MB:n var helt åt skogen. Det är min frus bil sade jag. Fruntimmer sade Chefen förstående. Jag nickade.
Men vad har servicefirman för påfyllare, Biltemas eller Julas?
 
Det var nog mest så att "någon" inte hade kollat trycket sedan sommardäcken kom på i våras..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.