Jag är mitt eget försäkringsbolag. De pengar jag sparar på att undvika småförsäkringar täcker gott vad jag skulle fått ut.

(Bilar, hus och människor undantagna.)


Arbetskamratens son jobbade som säljare på stora elektronikkedjan. Han sade upp sig eftersom han fick så dåligt samvete av att lura på folk dyra försäkringar.
 
  • Gilla
CandyManX
  • Laddar…
fusion skrev:
Vilken värmepump gäller det ?

Jag har IVT C9 Ht+ från 2009 och fick mitt erbjudande häromdagen på 995 kr.

Jag har ju redan 10 års försäkring på kompressorn som ingick i köpet. Så huvudfrågan är om de som inte har 10 års kompressorförsäkring (tex Nibe , Thermia ) betalar 995 kr för sin försäkring efter det 6e året?

Känns ju inte bra om jag får betala lika mycket som de som inte har kompressorförsäkring. = Bluff?

Sen stod det att försäkringen kan utökas till och med 14e året, vilket det inte stod när jag köpte värmepumpen. Då gällde max 10 år.
Jag har också en IVT
 
jarlh skrev:
Jag är mitt eget försäkringsbolag. De pengar jag sparar på att undvika småförsäkringar täcker gott vad jag skulle fått ut.

(Bilar, hus och människor undantagna.)


Arbetskamratens son jobbade som säljare på stora elektronikkedjan. Han sade upp sig eftersom han fick så dåligt samvete av att lura på folk dyra försäkringar.
Jag tänker som du med försäkringar!
 
Duttarmajster
Vi försäkrar vår Thermia via Arctic.

Om pumpen inte går sönder så försäkringen dyr, går pumpen sönder så är försäkringen billig...

Jag tar aldrig tilläggsförsäkring på någon el-pryl som kostar 2000kr, men pumpen är så kritisk för hushållet och det kan bli så dyrt så jag tycker det är värt det med denna försäkring...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.