Jag har en lampa som står på en hylla där jag skulle behöva en 0,5m vit förlägningskabel likt den på bilden. Då jag styr den med en shellyplugg funkar det inte med en eu-kontakt. Jag kan inte sätta shellyn i befintligt uttag för då får jag inte plats med en annan kontakt i det andra hålet på uttaget.

Jag hittar ingen lämplig produkt så jag undrar det ens finns att få tag på? Tycker att det borde finnas...

Vit förlängningskabel med EU-kontakt och hona, inlindad i en cirkel, på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Eller tillverka en egen. Då kan du göra sladden precis så lång som du vill.
 
  • Gilla
frause och 6 till
  • Laddar…
B bearmaniac skrev:
Kan en grenpropp funka?
[länk]
Grenproppen löser kanske problemet med att få plats i uttaget med kontakterna men estetiskt blir det fult då uttaget är synligt.
 
R roli skrev:
Eller tillverka en egen. Då kan du göra sladden precis så lång som du vill.
Det är helt klart en lösning men finns det redan en färdig produkt så skulle det vara bättre/enklare.
 
C
SSSS SSSS skrev:
Jag hittar ingen lämplig produkt så jag undrar det ens finns att få tag på? Tycker att det borde finnas...
Ja, det är konstigt. Har också letat utan att finna...
I mitt fall för att kunna stoppa flera "väggvårtor" i ett grenuttag. Ofta kan man ju bara utnyttja vartannat uttag.
Verkar finnas i USA och kallas då "dog bones".
Kanske någon reglering som sätter stopp för en sådan produkt här?
 
Och att sätta Shellypluggen i andra änden av förlägningskabeln funkar inte?
 
A alfista skrev:
Och att sätta Shellypluggen i andra änden av förlägningskabeln funkar inte?
Är det inte det TS vill göra men först måste det hittas en lämplig förlängningskabel, om jag nu inte helt missförstår.
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Eller tillverka en egen. Då kan du göra sladden precis så lång som du vill.
Prylar finns "överallt", exempel från Classe:

Bild av en jordad stickpropp som finns till försäljning på en e-handelswebbplats. Produkten kostar 39,90 SEK och har fått 375 recensioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmbild av en produktsida från Clas Ohlson som visar ett jordat skarvuttag för 39,90 kronor. Produktsidan har 226 recensioner och alternativ för lagerstatus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild på en nätbutiksprodukt: Anslutningskabel RKK 3G1,5, med priset 69,90 kr och specifikationer som längd 5 meter och färg vit.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Sök bara på "Schuko extension 0.5m" på t.ex. amazon så finns det träffar även om de är tänka för utomhusbruk. Annars går det väl alltid att byta uttaget till 2x 1-vägsuttag istället för 1x 2-vägsuttag. Det brukar bli tillräckligt med plats...
 
Alfredo Alfredo skrev:
Prylar finns "överallt", exempel från Classe:

[bild][bild][bild]
Om det finns idag, köp förlängningssladd som hona eller hane med skruvar. Lossa den och klipp, skruva tillbaka.
 
A AndersS skrev:
Om det finns idag, köp förlängningssladd som hona eller hane med skruvar.
Ett stort om där är jag rädd. Men finns det så är det ett utmärkt förslag.
 
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Ja, det är konstigt. Har också letat utan att finna...
I mitt fall för att kunna stoppa flera "väggvårtor" i ett grenuttag. Ofta kan man ju bara utnyttja vartannat uttag.
Verkar finnas i USA och kallas då "dog bones".
Kanske någon reglering som sätter stopp för en sådan produkt här?
Hej,

"Väggvårtor" är väl oftast av eu-kontakt? isf kan du kanske använda dessa. Hjälper dock inte mig så shellypluggen inte är av den typen

https://www.dustinhome.se/product/5...wMR7e-6KcivtqadLr5r1mZPSm5pSvcoRoCuw0QAvD_BwE
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.