Marlene Eskilsson skrev:
Om du klickar på en bild så ser du att det kommer upp alternativ att sätta betyg på bilden, strax under.
Innan nån letar i vild förtvivlan: Betygsättning finns inte på sina egna bilder. :)
 
saturnus skrev:
Instämmer med att alla frågor har ett värde. Däremot finner jag det märkligt att frågeställare som erhåller en rad svar, från många kunniga på Forumet, inte orkar att kommentera eller ett tack för inläggen. Många frågor om t ex juridik och bygglov, får vi aldrig reda på hur det egentligen gick med det där problemet, då frågeställaren aldrig hör av sig. Tänk därför på att det finns flera andra med liknande problem, som kanske blir hjälpta av, att få höra hur problemet löstes.
En funktion som finns i andra forum är att den som ställt en fråga kan markera när h*n tycker sig ha fått svar på frågan. Det fungerar ju som en form av tack och man ser också snabbare om tråden har lett till någonting.
 
andersmc skrev:
En funktion som finns i andra forum är att den som ställt en fråga kan markera när h*n tycker sig ha fått svar på frågan. Det fungerar ju som en form av tack och man ser också snabbare om tråden har lett till någonting.
Bra förslag! Jag ska ta reda på om vi kan införa den funktionen. /Per
 
  • Gilla
Fruktsallad
  • Laddar…
Det skulle ju också kunna medföra att det är enklare att söka information i forumet, får man upp flera träffar men ser att en av dom anses "besvarad" så slipper man kanske leta igenom de andra träffarna. Ytterligare en feature skulle kunna vara att man kan klicka i att man endast villha "besvarade" inlägg i sökfunktionen.

/fredrik
 
Per Eskilsson skrev:
Bra förslag! Jag ska ta reda på om vi kan införa den funktionen. /Per
Har gick det egentligen med den idén? Skrotade ni den?

//Patrik
 
De som har fått status Banned, har de verkligen alltid misskött sig? Ibland kan jag förstå varför... men ibland verkar det vara folk som gjort enbart seriösa inlägg. Kan man bli bannad av någon annan anledning, t ex att man själv tar bort kontot eller liknande?
 
svartöra skrev:
De som har fått status Banned, har de verkligen alltid misskött sig? Ibland kan jag förstå varför... men ibland verkar det vara folk som gjort enbart seriösa inlägg. Kan man bli bannad av någon annan anledning, t ex att man själv tar bort kontot eller liknande?
Jag tror att du ska föreställa dig möjligheten att någon person under ett visst alias har betett sig som en komplett idiot och då blivit bannad och att samma person vid ett senare tillfälle blir fruktansvärt sugen på att fortsätta visa omvärlden vilken idiot han är genom att bakom ett annat alias fortsätta sitt idiotins korståg på forumet. För den som inte sett eländet tidigare tar det kanske lite längre tid att se vad som är på gång, den som varit med om det tidigare anar snabbt ugglor i mössan och kan banna samma person (men med nytt alias) igen, innan det går överstyr.

Skulle jag tro.:rolleyes:
 
Ytterligare en anledning är att vi plockar bort grovt olämpliga inlägg.
Därmed kan det se lite konstigt ut iom att enbart "vettiga" inlägg ligger kvar medan den överträdelse som ledde till banningen har tagits bort
 
Per Eskilsson skrev:
Bra förslag! Jag ska ta reda på om vi kan införa den funktionen. /Per
Nu har det gått några "dagar". Eller tycker Ni det är bra som det är?
 
Per Eskilsson skrev:
Bra förslag! Jag ska ta reda på om vi kan införa den funktionen. /Per
kamilenski skrev:
Nu har det gått några "dagar". Eller tycker Ni det är bra som det är?
Jag vill ju inte verka otålig och tjatig men hur går det med....?
 
Det är så att vi måste uppgradera Drupal (programmet som de redaktionella sidorna ligger i) innan vi kan uppgradera forumet. Vi släpper uppgraderingen av Drupal i morgon och därefter ska vi ge oss på en uppgradering av forumet. Då kommer en massa nya funktioner att följa med. Vi har en lista på alla önskemål som har kommit på utveckling av forumet, som vi kommer att ta med i beräkningen vid nästa uppgradering.

Man gör en inte modifieringar till en gammal programvara som man tänker byta ut, de försvårar en uppgradering.
 
Blir det förändringar på sidans design också? Inte för att denna är dålig, men.

//Patrik
 
Kanske lite sent och definitivt i fel tråd men...
Förändringar är inte alltid bra. Hemnet måste ha lyckats med internets sämsta "uppgradering".
Kanske snyggt designmässigt men väldigt mycket sämre funktionalitet, oöverskådligt och "bloatat".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.