A
Hm, han har alltså ”onödigt fina kläder” säger du? Knepigt läge för dig. Du får nog ”one up” honom med denna utstyrsel. Finns på Partykungen till bra pris!
 
  • Man i extravagant lila kostym med zebra-mönster och hatt samt käpp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
Enolf och 3 till
  • Laddar…
Magnus Filip skrev:
Hur skall man göra då? Personen har gjort en kriminell handling mot oss. Det är otäckt. Är man själv för laglydig kanske?
inte för att vara sån men att inte kunna lägga en oförrätt bakom sig på tjugo år kräver ju att han ätit magmedicin och målat om huset invändigt från golv till tak.
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Nej. Det gör jag inte. Du missförstår lika gärna som "Ma Baker, and the Baker boys" gjorde i den stängda Coronatråden.

Staffan
Va är Coronatråden stängd??
Den som började så bra!
 
  • Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Magnus Filip skrev:
Ja personen har ett självhävdelsebehov och mindervärdeskomplex, bra ord! Personen har alltid onödigt fina käder också med något slags märke på. Kanske för att bli sedd. Tror de flesta struntar i det egentligen,

Som någon annan skrev vore det förnedrande att ta första steget. Och det kan bli som att man accepterade det som skedde tidigare och så är man där igen. Bättre är nog att håla distansen tills grannen kommer fram och vill något.
Grannen är helt enkelt som vilken Svensk som helst, enligt din beskrivning. Ja. Bortsett från hans eleganta klädstil. Där är han mer av en Italienare.

Vari bestod vandaliseringen av, "slet bort delar"? Det är inget jag föringar, folk skall ge tusan! andras grejor.

Staffan
 
  • Haha
Lajnus
  • Laddar…
Fairlane
Om jag förstår saken rätt så är TS delägare i fastigheten. Innan man börjar plantera höga tujor eller liknande kanske det kan vara läge att höra med övriga delägare?
Annars finns risken att de kommer att hämnas 20 år senare om inte TS ber om ursäkt...

Jag har förståelse för att man inte vill umgås med folk som man anser gjort en något för 20 år sen. Det finns personer som jag inte skulle kunna tänka mig att umgås om de inte ber om ursäkt och knappt då, men då är det värre saker än det TS råkat ut för. Skulle jag få någon av de som granne så skulle jag inte göra ett dugg, vare sig försöka få kontakt eller försöka hämnas.
 
  • Gilla
Lajnus och 4 till
  • Laddar…
M MetteKson skrev:
Kan behövas. Finns rättsfall på det. Segelduk jämställdes med plank har jag för mig. Jag har dock inte målnummer på rak arm.
Magnus Filip skrev:
Det är av något slags tyg. Så det behövs knappast. Tar bort det till vintern.

Hittade rättsfallet;
En skärmdump som visar text från en diskussion om ett rättsfall rörande insynsskydd av tyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
A
M Myckling skrev:
:rofl::rofl::rofl:
Förstår inte det roliga.
Grejen är väl att personen inte riktigt har råd med det. Måste ha fin bil och så. Skulle aldrig kunna åka i en 10 år gammal bil. Åker till Asien på semester. Måste åka till Åre varje vinter. Och ha senaste grejerna. har dåligt med besparingar. Han har därför halkat efter en del. Jämfört med andra. Tex först nära 50 år när har råd att bygga hus och lånar 4-5 miljoner. Sånt gjorde andra i 30-35 årsåldern.

Själv är man lika gammal och nästan skuldfri med nytt hus för 8 miljoner. Har även rest själva mycket, men inte på den nivån.
 
Redigerat:
  • Haha
  • Wow
Lajnus och 4 till
  • Laddar…
A
M MetteKson skrev:
Hittade rättsfallet;
[bild]
Vi skall ha det på altanen
 
Magnus Filip skrev:
Förstår inte det roliga.
Grejen är väl att personen inte riktigt har råd med det. Måste ha fin bil och så. Skulle aldrig kunna åka i en 10 år gammal bil. Han har därför halkat efter en del. Jämfört med andra. Tex först nära 50 år när har råd att bygga hus. Sånt gjorde andra i 30-35 årsåldern.
Men snälla! Vad är du för fördomsfull människa egentligen? Bygger han hus för sent nu också? Tjänar han för lite pengar? Har han gjort andra prioriteringar i livet än dig?
Jag antar att du hört talas om att vända andra kinden till? Prova det någon gång.
 
  • Gilla
  • Haha
Lajnus och 12 till
  • Laddar…
A
P PatrikJo skrev:
Men snälla! Vad är du för fördomsfull människa egentligen? Bygger han hus för sent nu också? Tjänar han för lite pengar? Har han gjort andra prioriteringar i livet än dig?
Jag antar att du hört talas om att vända andra kinden till? Prova det någon gång.
Inte fördomsfull, det är deras sak till 100%
Konstaterar att personen har alltid varit avundsjuk. Detta kan förklara bakgrunden och anledningen.


Vi skall dit till helgen och vet att de är där för en annan granne har de frågat om de kan låna en traktor. Givetvis blev svaret nej.
Vi skall låna bil av en bilverkstad. Brukar vara en äldre Ford. Kanske skall klämma till och låna deras stora VW Toareg W12 något. för att stila tillbaka lite, obs ironiskt. Gör nog inte det! Men har lånat den en gång tidigare och jösses vad det gick undan.

Nu är jag rätt nöjd. Tack alla, schysst av er. Jag vet lite mer nu.
 
Redigerat:
M MetteKson skrev:
Kan behövas. Finns rättsfall på det. Segelduk jämställdes med plank har jag för mig. Jag har dock inte målnummer på rak arm.
Ironin jag ser framför mig, när grannen anmäler TS för svartbygge utan tillstånd och begår samma ”synd” som startade hela skiten
 
  • Haha
  • Gilla
Lajnus och 2 till
  • Laddar…
Magnus Filip skrev:
Han får inget direkt bra umgänge för få vill umgås med personen. Ryktet går, inte från mig, men man får reda på en del i byn. Personen har varit där 2019 och hade sin båt i sjön vid annans mark utan att fråga. Sedan tycker personen att det spelar väl ingen roll? Det är så stor mark ändå. Nu är båten bannlyst därifrån och alla vet. Hade frågat innan hade det gått bra. Vi har en båt där och har givetvis frågat innan och gett något för det varje år även om det är gratis.

Problemet är inte mig att misstro. JAg klarar av det. Men barnen vill man inte skall råka ut för något, även om det är omogna saker. En annan granne hade en stor gren framför utfarten en dag. Någon måste lagt dit den. Den grannen gillar inte heller vår granne. Och anledningen var att den andre grannen anses vara snål och vill inte satsa pengar på vägen. Mendan vår grannen vill ha asfalt. Det är för att han skall kunna köra lätt in med sin HD MC. Det går inte så bra nu om det har regnat. Har hört något om en snubbeltråd någon gång också.

Sammanfattningsvis inget allvarligt, men himla jobbigt att behöva tänka på

Ursäkta men jag tror att diagnosen du efterfrågar är paranoia, och att det är du som har den.

Jag är ganska säker på att din granne inte har lagt en gren på din andra grannes (den snåla) uppfart för att han vill ha asfalt på vägen. De mesta låter väldigt långsökt och förmodligen ligger problemet hos er.
 
  • Gilla
  • Haha
Talisman och 5 till
  • Laddar…
Magnus Filip skrev:
Förstår inte det roliga.
Grejen är väl att personen inte riktigt har råd med det. Måste ha fin bil och så. Skulle aldrig kunna åka i en 10 år gammal bil. Åker till Asien på semester. Måste åka till Åre varje vinter. Och ha senaste grejerna. har dåligt med besparingar. Han har därför halkat efter en del. Jämfört med andra. Tex först nära 50 år när har råd att bygga hus och lånar 4-5 miljoner. Sånt gjorde andra i 30-35 årsåldern.

Själv är man lika gammal och nästan skuldfri med nytt hus för 8 miljoner. Har även rest själva mycket, men inte på den nivån.
men hur självgod är du Karln? För det första, hur vet du ens dessa saker, du pratar ju inte med din granne? Det är mycket skitsnack och hörsägen framstår det ju som. Tycker du ska läsa din text själv en gång och fokusera på biten där du jämför hur mycket ”bättre” du är minus att grannen rest mer..?

så det är nu också fel att resa till Asien? Man lånar och bygger hus 4-5 miljoner när man är 30-35? Höga hästar här!
 
  • Gilla
Lajnus och 6 till
  • Laddar…
A
S Sajmon skrev:
Ursäkta men jag tror att diagnosen du efterfrågar är paranoia, och att det är du som har den.

Jag är ganska säker på att din granne inte har lagt en gren på din andra grannes (den snåla) uppfart för att han vill ha asfalt på vägen. De mesta låter väldigt långsökt och förmodligen ligger problemet hos er.
Kanske det, vi är för laglydiga och präktiga kanske? Man blir nog lite paranoid då kanske.
Åt andra hållet har vi vänner som ställer upp med allt för oss och vi för dom. Lånar ut bil till oss tex och jag gör deras deklarationer eller fixar deras datorer.
 
A
J jonizen skrev:
men hur självgod är du Karln? För det första, hur vet du ens dessa saker, du pratar ju inte med din granne? Det är mycket skitsnack och hörsägen framstår det ju som. Tycker du ska läsa din text själv en gång och fokusera på biten där du jämför hur mycket ”bättre” du är minus att grannen rest mer..?

så det är nu också fel att resa till Asien? Man lånar och bygger hus 4-5 miljoner när man är 30-35? Höga hästar här!
Jag vet allt om grannen. Exakt allt. Behöver inte ens fråga för folk rapporterar allt till mig. De är medvetna om historiken och måna om oss. Vet till och med vilken bank som nekade lån i första vevan och vilken kass säkerhet de hade.

Inte fel resa. Men ondgör man sig för höga byggkostader som personen gör så har man sig själv att skylla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.