Hej!
Vi bor i en hyreslägenhet som hyrs ut av en brf. Vi och 2 andra lägenhetsinnehavare är de enda som hyr här, resten har köpt sina lägenheter. Vi flyttade hit länge efter att det ombildades till brf.
Hursomhelst, när vi flyttade in i lägenheten så såg uteplatsen (Vi bor på bottenvåning) inte alls trevlig ut med ojämna betongplattor med en massa ogräs. I samband med det byttes staketet ut och blev fräscht och fint. Jag beslutade mig därför för att bygga ett trädäck istället. Det gjorde jag snabbt eftersom jag är snickare. I samband med det så drog jag lite el till ett uttag och satte spotar i tralldäcket så det blev kanon. Styrelsen ville inte betala för mitt jobb, och inte heller för elektrikerns jobb. Det har jag inga problem med att de inte gjorde. Nu har trädäcket legat där i 2.5 år och vi kommer att flytta till en annan lägenhet i sommar. Jag lyfte frågan med styrelsen om de ville betala en slant för trädäcket så lämnar jag kvar det. Det vill de inte göra. Då sa jag att jag tänker fråga den nya hyresgästen om han/hon kan tänka sig att "köpa" trädäcket. Annars funderar jag på att ta bort det och återställa det till de ursprungliga fula sunkiga betongplattorna.
Hur hade ni gjort? Bara svälja sin stolthet och låta det ligga eller ? Är inte ute efter att tjäna några pengar på detta egentligen, vi har haft otaliga trevliga stunder på uteplatsen som vi får grilla på. Men det känns surt att bygga ett schysst trädäck och sen bara ge bort det till föreningen/ den nya hyresgästen.
Tacksam för era tankar!
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Hellwiz och 9 till
  • Laddar…
Det normala är att man får stå för ev installationer själv när det gäller hyrd lägenhet såvida hyresvärden redan från början inte ersätter detta. Jag tycker väl inte att TS sväljer sin stolthet. TS har ju haft glädje av trallen under flera år. Plocka bort eller låt det ligga kvar.