E
H hempularen skrev:
Kanske lämnad som framtida dragtråd. Slarv att inte koppla ur den.
Sant Hempulare, mycket.

Är det tillåtet att dra in en dragtråd utan auktorisation förresten ifall man kan bevisa att syftet endast var just detta?
 
Inte dragdråd, dosan som den vita sladden går till är mindre än en meter bort. Rent slarv från den som kopplat ur lampa och ON/OFF knapp en gång i tiden.
Jag håller på att gå igenom elen i huset.
Jag vet fler ställen som måste rättas till, felet är inte helt förra ägaren. Jag visste att det fanns lite att göra när jag köpte huset. Men det är först när kylan tvingar in en som man börjar rodda i det.
 
E
G Goggis skrev:
Inte dragdråd, dosan som den vita sladden går till är mindre än en meter bort. Rent slarv från den som kopplat ur lampa och ON/OFF knapp en gång i tiden.
Jag håller på att gå igenom elen i huset.
Jag vet fler ställen som måste rättas till, felet är inte helt förra ägaren. Jag visste att det fanns lite att göra när jag köpte huset. Men det är först när kylan tvingar in en som man börjar rodda i det.
Bra du har koll på läget. Glöm inte skriva upp hur allt ligger så kan du fixa en ordentlig dokumentation vid tillfälle, det är alla elanläggningsinnehavares plikt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.