Sitter med samma dilemma. Borde man inte kunna använda någon distans i metall med typ U-profil för att få ut bärlinan från väggen.
Någon som har tips på detta?
 
Hej!

Ja.... fast man bör nog tänka att i spalten mellan hus o altan där samlas massa löv/barr
som blir grogrund för rost...

men om man tar två stora brickor och en stor mutter som är galvade man lägger brickor på var sida om muttern så man får stor yta mot träytorna och sen drar fransk skruv igenom..
allt beror ju lite på hur huset ser ut vad man kan använda det är ju beroende på hur många infästningspunkter man måste ha och hur tätt man måste skruva.. doppa bricka/mutter i kära
innan man skuvar fast så kommer det nog hålla i 100år...

sen beror det lite på hur infästning mot regeln blir, får man vridande krafter så måste man tänka på det också .. Det går ju alltid och svetsa ihop nått och gå o få det galvat..
Jag brukar använda skärbrädor(plast) som distansmaterial där man slipper se elendet och där det behövs att det tål vatten.. (skärbrädor är ett underskattat material) ;)
 
Krillew, bra tips!
Blir väl en trip till ikea för ett gäng skärbrädor då :)

Du får gärna tycka till på en tråd jag startat angående konsol-bärning av altan, det är egentligen mest själva konsol-delen jag behöver lite tänkande kring. Hur den ska göras på bästa sätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.