H
M Josefine By skrev:
Ingen aning, har ej fått hem grejerna än så har ej monterat Och sett hur den blir. Men är i det stora hela rädd att den ska tippa. Har två vilda småbarn som klättrar på allt osv osv…
Oki, jag tänker om den står direkt på golvet utan plastfötter och om jag förstått rätt är den 100cm x 160cm?
 
H hus520 skrev:
Oki, jag tänker om den står direkt på golvet utan plastfötter och om jag förstått rätt är den 100cm x 160cm?
Den ska stå på plastfötter som följer med stommarna (Ikeas). Den är 100 cm djup och 160 cm bred.
 
M Josefine By skrev:
Tack snälla! Okej, men så om jag har fattat rätt (rätta mig om jag har fel!): vi gör en stor ”ram” av reglar som går runt om hela ön, denna sätts liksom bakom den vita ”IKEA sockeln” (är det rätt förstått?) och som ön vilar på. ”Inuti” ramen sätter några kortare reglar (stag?). Så fäster vi ön ovanpå sockeln. Och ställfötterna ersätter plastbenen som medföljer Metod stommarna? Och ställer hittar jag på ex Bauhaus? Ber verkligen om ursäkt för kanske dumma frågor. Är som sagt rookie på att bygga. :)
Jag byggde en köksö på landet i somras med Ikea Metod stommar. Jag skippade helt Ikeas ben och plastiga socklar, byggde en ram av plankor i lämplig bredd(=höjd) som jag målade vita. Just i mitt fall drog jag fast dem i golvet, har gammalt trägolv. Blev väldigt bra.
 
  • Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.