Detta med vilken reklam man har och hur den ser ut är ett bekymmer. Jag får aldrig reklam-banners på ByggaHus.se, trots att jag inte har någon reklamblockerare. Jag har dock ett cookie-filter för att jag inte skall bli trackad och detta verkar göra att jag inte heller får någon reklam. Detta filter blockerar några privacy-cookies på siten.

Jag får inte heller varningar om att jag skulle blockera reklamen. Sponsrade artiklar får jag dock och dessa har jag inga som helst problem med.

Jag har absolut inget emot att få reklam på siten, men jag vill inte vara övervakad.

Jag kan ju dessutom berätta att webbläsaren Chrome numera blockerar en del reklam av sig själv, något som leder till att ett antal reklambanners på webbtidningar som jag brukar besöka inte kommer med. Man ser skillnad baserat på vilken webbläsare man använder. Jag upplever dessutom att chrome i mobilen blockerar mer reklam än vad den i datorn gör, även om det verkar vara ologiskt. Reglerna för blockering skiljer väl sig åt en aning beroende på skärmformat dock...
 
Efter att ha sett skavlans tryne ett par gånger för mycket, blir det nu en ad-blocker. Ledsen, men det går ju inte att stänga av fanstyget.... God natt...
 
Nu slipper du ett tag i alla fall.
 
galento
13th Marine 13th Marine skrev:
Är det någon som uppskattar att titta på rörliga annonser egentligen?
Absolut inte, kollade en del på Aftonbladet o.d förr men antalet annonser gör
att man skippar sidorna , blir för mycket.
 
S smurfen72 skrev:
Nu slipper du ett tag i alla fall.
Ja, visst är det fantastiskt?
 
Fulkemisten
Nu kommer det så där mycket reklam för mig igen. Har en period då jag inte orkar skriva så mycket men läser gärna. Förhoppningsvis med mindre reklam efter det här inlägget.
 
Samma här.
 
Har ni reklam i appen? Det har nämligen inte jag. Vet inte varför...
 
Det är för att du postat senaste 7 dagarna. Aktiva medlemmar slipper/ser mindre reklam.
 
  • Gilla
  • Wow
El-Löken66 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.