Karl Gustaf Gripson Karl Gustaf Gripson skrev:
Sorry det var inte min mening at vara arrogant och sårande! Jag är naturligtvis tacksam för alla förslag
och ber hemskt mycket om ursäkt. Min kommentar var den dummaste!:thinking:
Om det inte hjälper med att torka tvätten inne får du prova långkok, krukväxter och mer frekvent duschning
Vad har du för värme?
 
Karl Gustaf Gripson Karl Gustaf Gripson skrev:
Sorry det var inte min mening at vara arrogant och sårande! Jag är naturligtvis tacksam för alla förslag
och ber hemskt mycket om ursäkt. Min kommentar var den dummaste!:thinking:
 
Jag duschar varje dag och då stiger luftfuktigheten med 5-10 % i 5-6 timmar innan det återgår till normalt. Kansje inte tillräckligt.
På jobbet har vi speciella plastbehållare med vatten som vi hänger på elementen. Enkelt och bra.
 
Duscha varje dag gjorde jag också men sedan kom sk experter och sa att det inte var bra för kroppen så nu duschar jag bara var tredje dag. Jag vet, man ska nog sluta upp att förlita sig på sk experter, vi har ju sett i pandemins spår hur många sk experter som dykt upp!:thinking:
 
Karl Gustaf Gripson Karl Gustaf Gripson skrev:
Duscha varje dag gjorde jag också men sedan kom sk experter och sa att det inte var bra för kroppen så nu duschar jag bara var tredje dag. Jag vet, man ska nog sluta upp att förlita sig på sk experter, vi har ju sett i pandemins spår hur många sk experter som dykt upp!:thinking:
Våttorkar du dina golv?
 
Karl Gustaf Gripson Karl Gustaf Gripson skrev:
Ibland, men mera sällan.
Gör det dagligen om du har lämpliga golv och för låg luftfuktighet
 
Jag har luftfuktare, varför kan jag inte använda den? Varför finns det luftfuktare om man inte får använda dem?
 
Unikt namn
Klart du ska använda den om du upplever att luften är för torr.
 
Karl Gustaf Gripson Karl Gustaf Gripson skrev:
Jag har luftfuktare, varför kan jag inte använda den? Varför finns det luftfuktare om man inte får använda dem?
Varför har du luftfuktare om du inte använder den?
 
Jag visste naturligtvis inte då när jag köpte den att de sk experterna sa att det inte var bra att använda luftfuktare.
 
Karl Gustaf Gripson Karl Gustaf Gripson skrev:
Jag visste naturligtvis inte då när jag köpte den att de sk experterna sa att det inte var bra att använda luftfuktare.
Men visst vet du att lufttorkning av tvätt innomhus höjer luftfuktigheten?
 
Förr hängde man vintertid vattenbehållare på elementen. Finns troligen inte att köpa längre.
 
Tack Benno, jag är gammal nog att komma ihåg dem. Har nog någon liggande någonstans.
Men tillbaka varför jag startade denna tråd. Jag gick in här och frågade varför de sk experterna
avråder att använda luftfuktare UTAN att säga varför. Varför finns och säljs luftfuktare om de nu är skadliga?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.