KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Du menar om man ligger på mage på golvet och tittar på ogräset i gräsmattan utanför :thinking:
Haha nä inte alls kör själv 50cm från golv på alla fönster utom bakom köksbänken.

Fönster som går hela vägen ner till golv och utan spröjs minskar känslan av att det är en vägg mellan inne och ute. Samma gäller för skillnaden i höjd mellan golvet inne och ute. Är det närmare känns det lite som att sitta på en altan under tak, riktigt trevligt för den som älskar att vara utomhus utan att det är kallt
 
  • Gilla
Strontus och 1 till
  • Laddar…
Maxwells demon TotalControl skrev:
... verkar bara köra 100% praktiskt (billigt? ). Den uppfattningen får jag av läst några inlägg från dig.
Inget fel i det. Men du får försöka förstå att alla hus kan inte ha pvc fönster och plåttak fast det är jävligt praktiskt. Hur skulle det se ut?
Jag vill ha det i garaget för att det är billigt och praktiskt! Högt fönster, port, högt fönster, port, högt fönster. Övriga väggar lär bli täckta av skrot så där är det inte praktiskt med fönster. Man får väl lämna 20 cm vägg nere vid marken så man inte trycker in snön genom fönstren när man skottar.
 
En bit från mig finns det ett område där alla husen har glas från golv till tak på både fram och baksida.
Moderna radhus med stora fönster från golv till tak och små trädgårdar längs en väg i dimma.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

De har i stort sett obefintlig tomt, och likadana hus finns på båda sidor av vägen.
Du ser rakt genom husen när du passerar...
I folkmun kallas de för tittskåpshusen, men, de verkar gå bra att sälja, så det finns tydligen tillräckligt med folk som uppskattar modet! :)
 
  • Gilla
uffen
  • Laddar…
Det är kanske ett "läge" där arkitekten ska tänka till vad som passar och är praktiskt.. Det liknar ju mindre kontorshus och med samma gardiner, nja inget som jag skulle kunna tänka mig.
 
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
En bit från mig finns det ett område där alla husen har glas från golv till tak på både fram och baksida.
[bild]
De har i stort sett obefintlig tomt, och likadana hus finns på båda sidor av vägen.
Du ser rakt genom husen när du passerar...
I folkmun kallas de för tittskåpshusen, men, de verkar gå bra att sälja, så det finns tydligen tillräckligt med folk som uppskattar modet! :)
Jag har lyft dit sådana hus. Är bilden tagen i Trosa eller i Fullerö?
 
S Smuffe42 skrev:
Jag har lyft dit sådana hus. Är bilden tagen i Trosa eller i Fullerö?
Haha!
Trosa!
 
  • Gilla
Smuffe42
  • Laddar…
Enligt uppgift från en mäklar-bekant finns det ett fint område utanför uppsala där man kan se rakt genom sisådär fem-sex av grannarnas hus längs med gatan...

Vi har fönster från golv till tak i vårt vardagsrum. Ingen insyn så som tomten ligger/ser ut och sonen (i kryp-åldern) är stormförtjust. Han älskar att sitta där och titta ut.
 
tveksamt tveksamt skrev:
Enligt uppgift från en mäklar-bekant finns det ett fint område utanför uppsala där man kan se rakt genom sisådär fem-sex av grannarnas hus längs med gatan...
Baserat på vad @Smuffe42 sa så är det nog Fullerö du menar. Beskrivningen låter väldigt lik området här. :)
Man lär ju känna sina grannar iallafall. :D
 
  • Gilla
Smuffe42
  • Laddar…
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Baserat på vad @Smuffe42 sa så är det nog Fullerö du menar. Beskrivningen låter väldigt lik området här. :)
Man lär ju känna sina grannar iallafall. :D
Inte Fullerö faktisk, även om det säkert kan stämma där också. Just det här var Lindbacken.
 
Vi kommer att sätta in ett stort vikdörrsparti i matsalen, eventuellt ett uterum utanför sedan också. Men det är på baksidan, och det är i matsalen, så det är bara en granne som ser oss när han står vid grillen.

En annan granne har det i köket som är mot gatan, men de har hög häck framför, så för dem funkar det också bra.

Insynsaspekten är viktig tycker jag, har man gått förbi ett sådant hus på kvällen inser man det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.