Alfredo Alfredo skrev:
Största nackdelen med skum som jag ser det är att även om allt blir perfekt idag går det inte att justera om behov dyker upp imorgon.
Exakt detta som gör att jag aldrig skulle använda fogskum för att sätta fönster/dörrar. Vanliga lösningarna typ Adjufix karmhylsor är ju extremt lättarbetade även vid justering i efterhand. Drevning via glasull, superenkelt.
__
PS. Har endast erfarenhet av hur det är att sätta fönster och dörrar i en regelstomme av trä.
 
Redigerat:
  • Gilla
Friteradräka och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Största nackdelen med skum som jag ser det är att även om allt blir perfekt idag går det inte att justera om behov dyker upp imorgon.
nya skum är lite flexibla typ 20%. Det går att justera 1-2 varv på skruven. I annat fall tar man sticksågen och skär ett eller flera snitt i fogskumet beroende på hur mycket man vill justera.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Största nackdelen med skum som jag ser det är att även om allt blir perfekt idag går det inte att justera om behov dyker upp imorgon.
Ja vi får väl se hur det ser ut om några år.
 
Jag brukar skumma i murade källarväggar. Tänk på att maskera fönsterkarmen och väggen så går överskottet lätt att ta bort. Jag skummar först en mindre sträng runtom och när den har expanderat färdigt så fyller jag på resten.
Hur enkelt och bra som helst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.