Projektet kan upplevas hårresande till en början. Att montera ned en timmerlada, flytta den och bygga upp den igen för att sedan bygga om den till en permanentbostad. Men omfattningen skrämde inte Stefan och Kristina.

Du kan läsa artikeln här: Flyttade lada och byggde om till bostad
 
Projektet kan väl lugnt beskrivas som "coolt". Det ser skitsnyggt ut!

Jag förstår dock inte kostnaderna. Har kostnaderna "trollats bort" med hjälp av företagsekonomi eller kan man flytta och bygga upp en timmerlada för enbart 1,2 miljoner?
Jag har själv nämligen varit i husköpartagen och har stött på många liknande objekt på Blocket som mer eller mindre borskänkes mot att köparen fixar nedplock och bortforsling. Men varje gång man nämnt det för skojs skull för andra så blir man idiotförklarad och det väller in argument om att det är billigare att köpa ett färdigt hus från X.
Denna bostad är väl på närmare 400 kvadrat om det är två våningar och jag vet då ingen hustillverkare som kan klämma ut en sådan bostad för under 3 miljoner.

Grymt bygge!
 
G
Villet härligt bygge! Kombinationen av praktiskt fundament och gediget timmer gillar jag.
Jag är också nyfiken på ca den flytten gick på?
 
G
Usch, inget som föll mig i smaken. Synd på en vacker timmerlada.
 
G
Hej, imponerande projekt. Jag bor själv i ett timmerhus och räknar på att göra om övervåningen, dvs riva av och bygga nya takstolar etc och detta är beräknat till ca 1,7 Mkr och då är inte rivningen medräknat eller inredning som badrum mm. Övervåningen blir 110 m2.

Nyfiken på hur kostnaderna för ladan blir så låga ??

Thomas
 
G
Härligt att se en moderniserad variant av heltimmrat :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.