• Gilla
Hammare&Spik
  • Laddar…
Hammare&Spik Hammare&Spik skrev:
Är det ett så stort problem då? Varför vägrar de menar jag? Om kunden själv önskar det …
Kanske för att de tidigare gjort som kunden krävde fastän att de hade avrått från det
Sen blev kund missnöjd och reklamerade arbetet :cool:
 
  • Gilla
Hammare&Spik
  • Laddar…
Man kan även välja alternativet markmätarskåp, då sätter man skåpet i t.ex. tomtgränsen eller annan lämplig plats. Därifrån så kan man gå ut med kablar även till t.ex. garage och gäststuga.
 
  • Gilla
Hammare&Spik
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Hur korkat som helst enligt min mening.
Vill man kunna byta ut sina mätare när man vill utan att blanda in jobbig kunder kanske man inte tycker det är korkat. ;)
 
  • Gilla
elmont och 1 till
  • Laddar…
Senaste mätarbytet skedde när vi var i fritidshuset. Om vi inte haft mätaren utomhus hade man varit tvungen att åka hem. Så det finns få fördelar (om någon) att ha elbolagets utrustning inne i hemmet.
 
  • Gilla
Hammare&Spik
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Kanske för att de tidigare gjort som kunden krävde fastän att de hade avrått från det
Sen blev kund missnöjd och reklamerade arbetet :cool:
Hahaha så dumt det kan bli!
Jag tänker att kunden inte har rätt att klaga om företaget gjort som kund vill ha det, trots avrådan:)
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Hammare&Spik Hammare&Spik skrev:
Hahaha så dumt det kan bli!
Jag tänker att kunden inte har rätt att klaga om företaget gjort som kund vill ha det, trots avrådan:)
Tyvärr är det inte så ovanligt
Lyckligtvis har jag inte drabbats av det eftersom jag inte accepterar något avsteg från det som är inom regelverkets råmärken ;)
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.