Tusen Tack för tipsen allihop. Vågar nog ge mig på att göra det här själv nu, men ska kolla med Telia först vad de kan erbjuda för service. Misstänker dock att väntetiden dödar den idén, behöver få klart den nya väggen innan årsskiftet.
 
A Aderpale skrev:
Tusen Tack för tipsen allihop. Vågar nog ge mig på att göra det här själv nu, men ska kolla med Telia först vad de kan erbjuda för service. Misstänker dock att väntetiden dödar den idén, behöver få klart den nya väggen innan årsskiftet.
Telia brukar vara rätt snabba 1-2 veckor skulle jag tippa på och om jag inte minns helt fel är det fastpris på att flytta inkommande fiber den lilla biten.
 
  • Gilla
Aderpale
  • Laddar…
Kolla med någon lokal svagströmsfirma eller elfirma om de kan utföra flytten.
 
A Aderpale skrev:
Tusen Tack för tipsen allihop. Vågar nog ge mig på att göra det här själv nu, men ska kolla med Telia först vad de kan erbjuda för service. Misstänker dock att väntetiden dödar den idén, behöver få klart den nya väggen innan årsskiftet.
Jo nu har jag haft min fiber ett antal år och vad min fibernätägare mycket tydligt varnade för var just framtida flytt av utrustningen eftersom de hade haft för många skador när glada husägare skulle flytta utrustningen inkl att debitera husägaren 6000:- för att blåsa en ny fiber. Jag skulle försöka hitta någon som har riktig erfarenhet om inte Telia har tid. (risken är en jul utan fiber)
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Kolla med någon lokal svagströmsfirma eller elfirma om de kan utföra flytten.
Ingen förutom nätägaren får greja i nätet.
 
Persson88 Persson88 skrev:
Ingen förutom nätägaren får greja i nätet.
Får och får......hos slutkund har jag inga bekymmer med att flytta ett uttag......
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Är väl här gränsen är och kommer att finnas för lite eget arbete. Går du ett steg vidare så ny anslutningsfiber behövs då blir det tvärnit.
 
Persson88 Persson88 skrev:
Ingen förutom nätägaren får greja i nätet.
Jo som husägare får du flytta precis vad du vill i ditt hus men får då stå för kostnaden om något går sönder dvs gör fel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.