Ok, misstänkte det när man ser en liten frigga i bakgrunden på någon av bilderna. Även om det blev en stor grej av en skitsak så är det nog skönt att ha detta fixat för framtiden. Och grannen slipper reta sig på detta. Och du slipper reta dig på grannen.
 
All heder åt dig TS som tar konsekvenserna av ett litet misstag och löser problemet istället för att klaga på grannen och kommunen! (y)
 
  • Gilla
johel572 och 2 till
  • Laddar…
ToRy skrev:
All heder åt dig TS som tar konsekvenserna av ett litet misstag och löser problemet istället för att klaga på grannen och kommunen! (y)
Rätt ska vara rätt och jag får ta konsekvenserna av att huset placerades 30 cm fel. Men det jobbet jag lade ned är ingenting mot att grannsämjan är förstörd för generationer framåt. Jag kan aldrig acceptera att grannen går bakom ryggen på mig men en massa lögner till kommunen, och dessutom vägrar svara när jag ringer för att se om vi kan komma fram till en lösning som fungerar för båda.

Nu har ju den här historien bara förlorare. Jag tvingades flytta huset... som fortfarande är lika högt som när grannen klagade på det.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Med den bakgrunden hade jag nog bara flyttat huset 30cm... ;)
 
  • Gilla
Pear4Life och 1 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Med den bakgrunden hade jag nog bara flyttat huset 30cm... ;)
Här är anledningen till att jag flyttade tillbaka plintarna från första början, samt att jag flyttade fram en dryg meter istället för 30 cm. Visst, man kunde har gjutit ett fundament/plint i skrevan men det blev enklare så här och själva placeringen är ingen "big deal" egentligen. Om man ändå har riggat grejjer för att flytta 30 cm så går ytterligare 70 ganska snabbt :)

husflytt-07.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Jo, jag förstod det :)
 
L
Montera larvfötter så kan du köra runt huset som du vill på tomten.
 
  • Gilla
Jonas Kenntoft och 3 till
  • Laddar…
trådnekrofili så här snart 8 år senate.

Måste varit bitter för surgrannen när du löste det så här bra

Bra joppat! <3
Hoppas huseländet gett mycket nöje och irriterat grannen till max
 
  • Gilla
Violina och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.