Marre666 skrev:
Absolut, jag håller helt och hållet med om att det borde egentligen tas bort! Men känns som att det borde finnas nån som vet om det skulle funka här :) iom att vi inte behöver ta hänsyn till bygghöjden i detta fall samt om det lika gärna går att flytspackla direkt på efter vidhäftningsprimer så slipper vi bry oss om detta extra momentet som blir svettigt. men om tex Tank77 och SBH samt andra erfarna medlemmar tycker att detta är ett dåligt förslag så slänger jag det i soptunnan och drar till Stavdal och hyr en Hilti 1000 ;)
tar ni bort det slipper ni dock att svettas och fundera över om er lösning fungerar! Ibland bättre med mera arbete än många funderingar efter!
 
Absolut, är oftast inte för genvägar men tänkte mest kolla om någon visste om det gick lika bra som det vanliga förfarandet...nä nu blir det att måla lite altanräcke ihop med en kall GT istället hoppas alla får en schyst söndagskväll...imorgon är det jobb, kort vecka dock :)
 
S
80mm. spadmejsel. fram med skyddsglasögon. radiokåpor. och sen gå loss med bilmaskinen.
var försiktig om ni har några rör uppstickandes.
 
  • Gilla
Marre666
  • Laddar…
om det inte är nåt tätskikt så går det, slipa / fräs av ytan med en saneringsfräs eller liknande, prima och spackla.

Är det källare och ett badrum så skulle jag satsa på utomhus produkter så att man vet att det klarar att stå i fukt
 
  • Gilla
Marre666
  • Laddar…
Tack Nino...skall försöka att ta en kraftigare bilmaskin, funkar inte det så kör jag på detta!
 
S
skall du ha en kraftigare än hilti 1000?
 
Haha...nä, kraftigare än den jag har hemma :)
 
S
Marre666 skrev:
Haha...nä, kraftigare än den jag har hemma :)
på en dag så är det rent i badrummet
 
Jag har aldrig provat då jag kör med att aldrig spara gammalt skit under nytt oavsett hur hårt jobb det är att ta bort för gammalt skit kan ställa till det och då ångrar man sig bittert...

Har dock för mig på senaste träffen med ansvarig från PCI att de hade en speciell primer för just detta men det har ju troligen de flesta leverantörer... kanske dock inte Bitema och Bauhaus ;) :D
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.