KarlXII skrev:
Hehe, välkommen i klubben. Jag drog dit 85 kvm fördelat på fem slingor. Jag var väldigt noga med att rita på golvgipset var slangen låg innan jag lade ner den för fastskruvning. ÄNDÅ lyckades jag sätta en skruv i slangen det första jag gjorde. Jag tror det var på den andra gipsskivan vi lade ut, så det var inte så ycket att riva upp. Efter det var jag hysteriskt noga, och då gick det bra. Det är tydligen den graden av nogrannhet man måste ha när man pysslar med golvvärmeslangar.
Vi trycksatte systemet med två atm luft under att par veckor för att kolla att allt var tätt.

Nästa skräckscenario var när man skulle skruva dit toastolen, när golvet var spacklat och klinkat över golvvärmeslangen....HUGA!

Nu är det ju tråkigt nog så att det är en läcka nånstans eftersom att trycket faller. Tack vare trycksättningen vet jag att det inte är i slangen, men jag hittar inte var det är. Det är inte besvärande mycket - fyller jag på till 1,0 atm så har jag 0,9 efter en månad. I vår ska jag ta tag i det, jag har ingen lust att tar ner värmen just nu.. :)
Vägghängda toaletter har nog ett berättigande trots allt...:)
 
Minipannan saknar shunt(jag ser ingen) och är inställd på 40grader i framledningen. Det kanske är någon automatik som styr cirkpumpen därav flödesfallet.
Värmebaronen borde kunna svara på det
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.