Nu damp den ner i brevlådan (Flexen alltså), efter strul med Tysklandsbeställningen så slutade det med att jag fick den hemskickad av Flex Skandinavien 200:- billigare än Tysklandspriset. Den ligger mycket skönt i handen, 1,1kg tung med 45Nm, 2-växlad med 0-400rpm (ca) och 0-1240rpm. Perfekt för mig som elektriker att ha en liten 2-växlad dragare när jag jordar kabelstegar etc. Rekommenderas!!

Mvh //David
 
Vi fick in den häromdan så jag testade den 2-växlade Flexen lite igår, den är verkligen urstark, borrade igenom en 45mm regel med ett 42mm träborr utan problem. Batterierna tar ju slut rätt fort om man plågar den hårt men annars tycker jag den verkar väldigt bra. Batterierna blir lätt varma men har inbyggd temperatursäkring så om de blir för varma slår det ifrån. Skulle tro att den kommer bli en storsäljare för Flex.
 
Fick hem G versionen i fredags och kört den i ett antal timmar idag.
Mycket trevlig och stark maskin med tanke på mått och vikt. Skruvade mest 45 reglar med 4mm skruv i varierande längder men även ett par 6 mm, (och borrade ett par hål) inga problem att försänka dem ordentligt.
Köpte den från conrad.se och kostade 2513:- med två batterier och diodlampa samt lite bits och borr med 1/4 fäste, allt i en liten hård rejäl väska med metall spännlås. Har artnr 815015 hos dem.
 
Unpoor skrev:
kollade på conrad.se och hittade skruvdragaren.. dock inte det beställningsnumret..

nu ser jag i efterhand att det är en variant utan växel? eller är det fel bild?
det står dock bara en rpm så det är säkert fel..
fuck..,

nåja, ringer dom imorgon.. hoppas dom inte skickat ännu...

btw finns den på conrad .de
815015 - 62 i beställnigsnummer...

OBS DEN PÅ SVENSKA CONRAD ÄR DEN UTAN VÄXEL
 
Unpoor skrev:
Unpoor skrev:
kollade på conrad.se och hittade skruvdragaren.. dock inte det beställningsnumret..

nu ser jag i efterhand att det är en variant utan växel? eller är det fel bild?
det står dock bara en rpm så det är säkert fel..
fuck..,

nåja, ringer dom imorgon.. hoppas dom inte skickat ännu...

btw finns den på conrad .de
815015 - 62 i beställnigsnummer...

OBS DEN PÅ SVENSKA CONRAD ÄR DEN UTAN VÄXEL
Jag köpte min från Conrad i sverige med artikelnr som jag skrivit några poster upp. Den utan växel har nr 814630. Konstigt nog finns den ej i Svenska katalogen men ring eller maila dem så ska det nog funka.
 
Beställde den på conrad international.. gick lika bra :)
trots hög evro vart det 2400:-
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.