Jag känner igen problemet. På vår förra fastighet hade någon byggt ett stort fint dubbelgarage med helt plant golv och ingen brunn. Jag löste vinterproblemen genom att sätta självhäftande tätningslist modell P runt den av de två garageplatserna som jag använde under vintrarna. Jag drog den från ena karmen och runt bilen med god marginal och sen tillbaka till den motsatta karmen. När snön smält så kunde jag skicka ut vattnet och sörjan med en bred gummiskrapa med långt skaft. På så vis kom aldrig vatten ut i väggen.
 
  • Gilla
berisen
  • Laddar…
berisen berisen skrev:
Jag får välja lite mellan att göra en sarg och att gjuta en liten höjning
Hur mycket lutar det, är pölen djupare än brunnen ? Det går att skära ett V-spår i golvet med en vinkelslip på någon cm från pölen och fram till brunnen
 
A
Flytspackling av golvet är väl ändå rätta vägen att gå om det lutar från brunnen.
 
O Olaf3 skrev:
Jag känner igen problemet. På vår förra fastighet hade någon byggt ett stort fint dubbelgarage med helt plant golv och ingen brunn. Jag löste vinterproblemen genom att sätta självhäftande tätningslist modell P runt den av de två garageplatserna som jag använde under vintrarna. Jag drog den från ena karmen och runt bilen med god marginal och sen tillbaka till den motsatta karmen. När snön smält så kunde jag skicka ut vattnet och sörjan med en bred gummiskrapa med långt skaft. På så vis kom aldrig vatten ut i väggen.
Du råkar inte veta var någonstans du köpte den listen? Iofs har jag ju väldigt grov betong som yta så tror inte att en självhäftande fungera utan man får nog komplettera med lite mer lim.
J jonaserik skrev:
Hur mycket lutar det, är pölen djupare än brunnen ? Det går att skära ett V-spår i golvet med en vinkelslip på någon cm från pölen och fram till brunnen
Smart lösning! Det lutar neråt mot brunnen så det skulle nog kunna fungera. Det är bara just uppe där vänster framhjul hamnar som det är lite knepigt fall utåt mot väggen.
 
berisen berisen skrev:
där vänster framhjul hamnar som det är lite knepigt fall utåt mot väggen.
Är det en stor pöl där eller är det lutningen som är fel, går det att spåra lite i betongen åt rätt håll så det bara blir en grund pöl och leva med det, i många garage blir det pölar
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.