Så här såg vår offert ut på ett Entitan i augusti förra året.
Vi var verkligen inne på att bygga då men ändrade oss då vi tyckte att det blev lite litet...

Byggsats: 652'
Grundentrepenad: 155'
Åtagande1: 135'
Åtagande2: 110'
Åtagande3: 90'
Åtagande4: 75'
Åtagande5: 75'
VVS-entrepenad: 210'
El-entrepenad: 95'
Målning, inv: 55'
Målning, utv: 45'
Golvläggningsentrepenad: 125'

Summa hus+alla åtaganden: 1 822 000kr. Säljaren sa att priserna på de olika entrepenaderna var väl tilltagna och att det borde bli billigare till slut. Blir ganska många mantimmar om man räknar ut det.

Till detta skulle då tomtpris, anslutningsavgifter, ev. garage mm tillkomma.

Tycker Fiskarhedenvillorna verkar så jäkla fina! Sedan så var säljaren som vi var i kontakt med väldigt bra och trevlig!
 
Vi har byggt Spoven, flyttade in i maj förra året.
Från början skulle vi ha totalentrepenad, dvs deras anlitade snickare skulle göra allt. Under tidens gång ändrade vi oss så till slut blev det stomresning och tätt, ytterpanel, takpannor, innerväggar med gips på en sida. Resten har vi gjort själva.
Skitjobbigt men superkul samtidigt.
Det jag hörde ang FH:s entrepenad priser är att dom ligger väldigt lågt.

Vi är jättenöjda med vårt hus. Vår säljare på FH har varit jättebra. Har man stött på något problem och ringt till huvudkontoret i Borlänge så har det aldrig varit några problem.
Jag har blogga lite under byggets gång så är ni nyfikna på hur vi har det , kolla på
http://alskoglund.blogspot.com/
 
als73564 skrev:
Vi har byggt Spoven, flyttade in i maj förra året.
Från början skulle vi ha totalentrepenad, dvs deras anlitade snickare skulle göra allt. Under tidens gång ändrade vi oss så till slut blev det stomresning och tätt, ytterpanel, takpannor, innerväggar med gips på en sida. Resten har vi gjort själva.
Skitjobbigt men superkul samtidigt.
Det jag hörde ang FH:s entrepenad priser är att dom ligger väldigt lågt.

Vi är jättenöjda med vårt hus. Vår säljare på FH har varit jättebra. Har man stött på något problem och ringt till huvudkontoret i Borlänge så har det aldrig varit några problem.
Jag har blogga lite under byggets gång så är ni nyfikna på hur vi har det , kolla på
[länk]


Tycker det är ett jättefint hus, vad fick ni betala för det som ni fick gjort?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.