O
karlmb skrev:
Men man kan ju välja sina strider...
Detta är en strid jag hade valt... Lite beroende på hur ammunitionen ser ut (avtalet med start och slut datum)
 
Plåthuset skrev:
Det är ju inte säkert att de har avtalat om något datum för färdigställande.
Märligt isåfall, att vara noga med start, men inte med avslut..?
 
  • Gilla
Sister ray
  • Laddar…
karlmb skrev:
Märligt isåfall, att vara noga med start, men inte med avslut..?
Nja, jag tycker inte att det är så märkligt. Det är väl ofta att man avtalar om en starttid och en cirkatid för färdigställande? "Vi börjar dag X och jobbet tar ca en vecka." Att endast ha en avslutstid kan ju vara ganska jobbigt :)
 
Synd vi måste gissa hur det är här...
 
vi har inte disskuterat något slutdatum och det är inte sagt något exakt startdatum.
Det enda som är sagt är att dom ska starta vecka 34. Så om det var på måndagen eller fredagen skulle inte spela någon roll i detta.

Dock fick jag ett samtal precis från dom där man meddelar att man ordnat med folk och kan starta redan imorgon om jag vill.
Allt bra så långt.

Problem som uppkommit är att jag fått en ny offert från en annan firma som är 10 tusen billigare.
Skillnaden är att dom vill använda sig utav LK golvvärmeskivor eps 16mm kontra flytspackling som den firman som jag anlitat från första början.

10 tusen är mkt pengar men frågan är vad som är bäst?
Golvvärmeskivor eller flytspackla.
 
Tillåter företag 1 att du avbeställer utan ersättning?
 
harry73
10 tkr är mycket pengar, men jag får ändå lite dålig magkänsla. Först är det så viktig för dig att allt görs på avtalad tid och funderar över skadestånd, sen verkar det plötsligt inte spela sån stor roll och vill du byta entreprenör medan den första bildlig talad står och knackar på din dör.

Det kan visst gå bra och mycket möjligt att entreprenören inte kräver skadestånd, men det känns inte riktigt snyggt
 
Företag 1 tillåter avbeställning utan ersättning. Så där är jag safe.

Men det händer mkt idag känns det som.
Företag 1 ringer och meddelar att pga ovissheten och strulet så drar dom av 5 tkr på kostnaden och börjar på onsdag.

Enkelt beslut för mig.. Företag 1 välkommnas och kommer kl 07:00 på onsdag..

Tack för alla tankar och råd från er.
 
  • Gilla
tio_Pepe och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.