Johan Gunverth skrev:
Finns ju Eljo-uttag med både jordat och ojordade Euro.
Euro är alltid ojordade. Apparater med eurostickkontakt kräver ju aldrig någon skyddsjord.

//Patrik
 
Det skulle stått Euro och jordat uttag för såna finns men används inte så ofta. Och angående elapparaters fulhet så kommer det inte i närheten av alla fula tapeter, möbler, tavlor och alla andra fruktansvärda "inrednings detaljer" ;)
 
Patrik_Hed skrev:
Euro är alltid ojordade. Apparater med eurostickkontakt kräver ju aldrig någon skyddsjord.

//Patrik
Det var ju lite det jag menade. Fotografen verkade anse att sådana inte finns.
 
Johan Gunverth skrev:
Det var ju lite det jag menade. Fotografen verkade anse att sådana inte finns.
Då blev det nog ett missförstånd, uttaget på bilden har runda ojordade brunnar, en liten men ändock skillnad.
 
elmont skrev:
Och angående elapparaters fulhet så kommer det inte i närheten av alla fula tapeter, möbler, tavlor och alla andra fruktansvärda "inrednings detaljer" ;)
Amen. :D

//Patrik
 
Detta kanske är en smart lösning så, men hur snyggt kommer det vara med 5 kablar som speta åt alla håll när den väl brukas fullt ut? Nä det finns bättre och snyggare lösningar.
 
Pierre1981 skrev:
Detta kanske är en smart lösning så, men hur snyggt kommer det vara med 5 kablar som speta åt alla håll när den väl brukas fullt ut? Nä det finns bättre och snyggare lösningar.
Sant, mycke sant!

//Patrik
 
Pierre1981 skrev:
Detta kanske är en smart lösning så, men hur snyggt kommer det vara med 5 kablar som speta åt alla håll när den väl brukas fullt ut? Nä det finns bättre och snyggare lösningar.
OK, tar gärna emot tips på det, kanske med bild?

Kjell G
 
Mja, den varianten har jag redan sett o använt. Bord o bänkskivor, ev skåp undersida men annars ingen lösning som matchar "ryssen".
Upp till bevis, pierre o Patrik. ;)

Kjell G
 
Maveric77 skrev:
Har man bara tjocka väggar ;) eller annan plats att montera dom på så funkar ju denna;

[länk]
Ja den är ju underbart vacker när den används :rolleyes:
Svårt att få funktion och utseende att gå ihop.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.