Såg en artikel (ca 1 år gammal) om en ryss som gjort ett 3D jordat vägguttag. Normalt är det bara en kontakt, men krisar det så kan det ploppa ut 4 extra uttag. Idén är genialisk tycker jag. Ryssen själv ( Art Lebedev ) verkar inte bry sig att tillverka den. Men han kan ju ha sålt patentet till nått annat företag.

Prylotek

Ni som monterar vägguttag, har ni sett något liknande på marknaden?
 
  • 091111-rozetkus3d.jpg
Just den varianten lär aldrig dyka upp eftersom det är både jordat och ojordat.
Men det är en bra ide.
 
Fotografen skrev:
Just den varianten lär aldrig dyka upp eftersom det är både jordat och ojordat.
Men det är en bra ide.
Hmmmm....där har du en poäng. Men då är det väl bara att byta det jordade till ojordat.
 
Undrar hur elanslutningen ser ut och så borde det behövas någon specialldosa som är extra djup.

//Patrik
 
Den ojordade brunnen ser ut att vara för grund också, går troligen att komma åt kontaktstiften när stickontakten är halvägs inne.
 
Men idén är bra, verkligen bra ...
 
Är nog bara i ryssland den där skulle vara tillåten :cool:
 
Det där vore verkligen något! :)
 
För att minska behovet av djup dosa kan man tänka sig att de fyra sidouttagen görs som ojordade "Euro"-brunnar.
 
Är det bara jag som tycker att det är en onödigt krånglig lösning, istället för att bara smacka dit ett fyrauttagsuttag direkt och sedan köra med grenuttag?
 
Troberg skrev:
Är det bara jag som tycker att det är en onödigt krånglig lösning, istället för att bara smacka dit ett fyrauttagsuttag direkt och sedan köra med grenuttag?
Det vet jag inte, men personligen så tycker jag inte eluttag är särskilt snygga hur de än ser ut. Detta är iaf ett försök att göra det lite bättre. Låt gå för att det inte spelar någon roll om man använder alla fyra uttagen.
 
Troberg skrev:
Är det bara jag som tycker att det är en onödigt krånglig lösning, istället för att bara smacka dit ett fyrauttagsuttag direkt och sedan köra med grenuttag?
Ligger en hel del i det... Eller varför inte ett vanligt 2-vägs med grenuttag ?
 
... män ...
 
Vägguttag kan väl visst vara snygga. :)

//Patrik
 
Fotografen skrev:
Just den varianten lär aldrig dyka upp eftersom det är både jordat och ojordat.
Men det är en bra ide.
Finns ju Eljo-uttag med både jordat och ojordade Euro.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.