A Alvenpalven skrev:
Mycket osannolikt att det blir ett köp efter mer eftersökningar. Dessutom verkar det finnas någon som är tillräckligt galen att inte bara köpa, men dessutom betala vad säljaren vill ha för lgh.... Pucko!
Du bör då överlåta att låta (puckot) köpa lägenheten, om du nu inte händelsevis betraktade mig som puckot:D
 
  • Haha
  • Gilla
Squash och 2 till
  • Laddar…
B
Aldrig gjort av någon som brytt sig för fem öre. Bara placeringen av klinkern vid dörren och "elen". Men vad är grejen med fogningen mellan klinker och kakel? Hur blir det så dåligt? Har personen som plattsatt använt en av hund söndertuggad foppatoffel att dra av fogen med?

OffT men ändå; såg det ut så på visningen? Med toaborsten preppad och vad-vet-jag på på golvet och rör?

Känns som hela badrummet hade vunnit på en total epoxymålning i grått innan visning :). Allt hade ju varit bättre än den där mardrömmen.
 
  • Gilla
Bödvar McOlsson
  • Laddar…
B Bergsmongo skrev:
Aldrig gjort av någon som brytt sig för fem öre. Bara placeringen av klinkern vid dörren och "elen". Men vad är grejen med fogningen mellan klinker och kakel? Hur blir det så dåligt? Har personen som plattsatt använt en av hund söndertuggad foppatoffel att dra av fogen med?

OffT men ändå; såg det ut så på visningen? Med toaborsten preppad och vad-vet-jag på på golvet och rör?

Känns som hela badrummet hade vunnit på en total epoxymålning i grått innan visning :). Allt hade ju varit bättre än den där mardrömmen.
Jajemän, bilderna tagna på visning. Vi frågade oss det hemma också, varför inte lägga några tusen på att iaf försöka dölja allt som är fel, eller i alla fall fult?
 
T
Nä badrummet är bara att skriva av...
När det gäller vardagsrumsgolvet så ser du snabbt om golvet fått öva simning. Och om golvet under fått torka ut eller inte känns troligtvis på lukten om det stängts in.
Kolla golvet, det syns direkt
 
  • Gilla
Garpen och 1 till
  • Laddar…
S
A Alvenpalven skrev:
Så lyder planen! Hittills verkar köparen inte intresserad av att gå ner så mycket i pris. Dessutom har jag grävt fram lite mer skit på lägenheten, bla det en dag va fullt med vatten över vardagsrumsgolvet. Bad om dokumentation på återställandet, men det gjorde mäklaren minst sagt avig :)
hade nog också blivit avig då, du framstår som en problemköpare och det är aldrig roligt.

att det inte finns dokumentation på ett byte av golv i vardgsrum är ju inte det minsta konstigt t.ex.
 
S SueCia skrev:
hade nog också blivit avig då, du framstår som en problemköpare och det är aldrig roligt.

att det inte finns dokumentation på ett byte av golv i vardgsrum är ju inte det minsta konstigt t.ex.
Du har säkert rätt i det! Känner att något kvitto eller papper fr brf kanske man bör ha kvar? Iaf för sin egen del om det skulle hända igen. Jag tycker det är rimligt att be om i sammanhanget. Som sagt är lgh 10/10 om inte för badrum och lite annat smått och gott.
 
S
A Alvenpalven skrev:
Du har säkert rätt i det! Känner att något kvitto eller papper fr brf kanske man bör ha kvar? Iaf för sin egen del om det skulle hända igen. Jag tycker det är rimligt att be om i sammanhanget. Som sagt är lgh 10/10 om inte för badrum och lite annat smått och gott.
Nja, det jag menar är att ett vattenskadat golv är en så liten kostnad att det inte på något vis behövs hantverkare för att åtgärda. Nu kan ju iofs säljaren ha haft hantverkare. Det jag menar är att jag skulle inte tycka det var minsta konstigt om det inte fanns kvitton på annat än material t.ex

Om det inte blev strukturella skador på ett träbjälklag t.ex, då snackar vi ju helt andra åtgärder.
 
  • Gilla
Alvenpalven
  • Laddar…
T
A Alvenpalven skrev:
Du har säkert rätt i det! Känner att något kvitto eller papper fr brf kanske man bör ha kvar? Iaf för sin egen del om det skulle hända igen. Jag tycker det är rimligt att be om i sammanhanget. Som sagt är lgh 10/10 om inte för badrum och lite annat smått och gott.
Om det nu var så allvarligt som framgick så lär föreningen blivit inkopplad. Men varför skulle de lämna papper? Ytskiktet är medlemens ansvar att åtgärda. Just den biten kan du släppa. Eller be om en extra visning. Så håller du lite koll på att inga fönster är öppna innan. Men å andra sidan eventuell lukt lär du känna om du går in i vardagsrummet.
Men eftersom du känns osäker och vi vet att badrummet måste göras om ganska snart. Så tycker jag att du ska gå vidare. Eller så lägger du ett bud där du räknar med en renovering av badrummet och eventuellt kök.
 
  • Gilla
Alvenpalven
  • Laddar…
T tysslingekakan skrev:
Om det nu var så allvarligt som framgick så lär föreningen blivit inkopplad. Men varför skulle de lämna papper? Ytskiktet är medlemens ansvar att åtgärda. Just den biten kan du släppa. Eller be om en extra visning. Så håller du lite koll på att inga fönster är öppna innan. Men å andra sidan eventuell lukt lär du känna om du går in i vardagsrummet.
Men eftersom du känns osäker och vi vet att badrummet måste göras om ganska snart. Så tycker jag att du ska gå vidare. Eller så lägger du ett bud där du räknar med en renovering av badrummet och eventuellt kök.
Yes, denna lgh är nu utesluten av flera anledningar. Sökandes fortsätter!
 
N
Kopplingsdosan med kabeln som går in bakom kakeln ser livsfarlig ut. Kan inte vara godkänd på något sätt, har tom lyckats smeta in dosan med fix.
Är det någon egenexpert som gjort detta skulle jag inte sätta min fot i det badrummet.

Strömförande golv och väggar? Nej tack.
Bryt säkringen och riv ner skiten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.