Danfoss har tryckbrytare med justerbar diff.
www.vvs-klimat.se
Sök efter " danfoss cs "
 
Martin_B skrev:
En av de vettigare kommentarerna :) Tack! Hoppas någon förstår vad vi pratar om här och kan komma med tips :)
Om du lagt halva tiden du lägger på att skriva långa utlägg på att i stället ringa exempelvis föreslagna DUAB hade du haft förslag på kompressor. De kan garanterat även skaka fram en ny brytare till dig. Alla här har nog förstått vad du är ute efter för funktion men bara för att det inte serverats på fat med länk och allt så betyder det inte att produkten inte finns...
 
  • Gilla
micke_t och 1 till
  • Laddar…
mattiasp skrev:
Tryckströmbrytaren ska släppa på trycket mellan kompressor block och tank för att underlätta start. Så fungerar de flesta kompressorer. Det är tveksamt om denna funktion finns på tryckströmbrytare till hydroforer. Kolla här:
[länk]
Tack för länken, men Huj vilka pengar!
Den billigaste brytaren jag hittade där jag verkligen förstod att det både fanns "evakueringsventil"(?) och att man kan ställa differenstrycket kostade nästan 2000+moms.

Kostar de verkligen så mycket eller har jag missat någon vettigare modell?
Känns som att åtminstone jag kan leva med varierande tryck om det är de priserna som gäller:)


skickat från en telefon nära mig.
 
Martin_B
phl skrev:
Om du lagt halva tiden du lägger på att skriva långa utlägg på att i stället ringa exempelvis föreslagna DUAB hade du haft förslag på kompressor. De kan garanterat även skaka fram en ny brytare till dig. Alla här har nog förstått vad du är ute efter för funktion men bara för att det inte serverats på fat med länk och allt så betyder det inte att produkten inte finns...
Jag har svarat på inlägg från personer som har undrat hur jag menar eller som har missförstått. Som jag man ju ändå får säga är rätt många med tanke på hur utförligt allt har varit förklarat.

Tyvärr måste nog lämpliga kompressorer som klarar det jag eftersöker serveras på fat "med länk och allt" eftersom det märkligt nog inte framkommer i produktbeskrivningarna om kompressorerna klarar av det jag eftersöker. Jag har frågat personal på Swedol, Harald Nyborg, Biltema och Jula men märkligt nog har ingen av de känt till något om detta. De letade efter vred och andra justeringsmöjligheter på kompressorn men inte hittat något. De har heller inte skruvat bort locket från tryckströmbrytaren och kollat där, då de inte ens tänkte tanken att det kunde finnas en inställning där. Detta var innan jag själv började forska inom ämnet så jag var själv osäker på var inställningen kunde vara placerat på kompressorer som klarade av mina önskemål.
Du har rätt, jag har inte ringt DUAB huset, så långt hann jag faktiskt inte komma innan jag gav upp och gav mig in här på forumet.
Faktum är att man i de flesta fall får betydligt bättre tips här på forumet än från företag som exempelvis DUAB-huset som ju dessutom är partiska och vill sälja ur sitt sortiment. Här på forumet kan man i de flesta fall få tips om den bäst passande produkten, oavsett märke. Vilket är guld värt om man vill göra bra köp eller få bra saker överhuvudtaget.

De flesta av mina inlägg här har bestått av att jag har om och om igen förklarat samma sak. Men visst, jag kanske borde ha struntat i att svara på frågor till mig här och på så sätt sparat tid. Det har du nog faktiskt 100% rätt i :)
 
  • Gilla
daniellindholm
  • Laddar…
Demmpa skrev:
Du ska inte använda någon tryckvakt för vatten, eftersom dom för vatten inte tryckavlastar.
Till kompressor måste det till 99,9% vara en tryckavlastande tryckvakt.
Sök på pneumatik
[länk]
Funkar på min lilla. Men kan nog helt klart stämma på en större
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.