D09
Jag tittade på Repo Men idag. Den är riktigt bra 👍
 
Att ingen har nämnd varken Alien (1-4) eller Terminator (1-5 (fast 4:an ville de bara tjäna lite extra)).

Specielt första Alien är riktig ruggig, Sitter fortfarande på nålar fast jag säkert har sett den 10-15 gånger...

Terminator 2, eller T2 som vi nördar kallar den, är nog filmhistoriens bästa uppföljare alla kategorier.

I övrigt vill jag tipsa om tv-serien Band of Brothers, men köp inte Blu-ray boxen. Crappy textning och dålig uppskalning. En juste Bluray spelare skalar upp DVD:ar bättre.
 
Spikhatare skrev:
Att ingen har nämnd varken Alien (1-4) eller Terminator (1-5 (fast 4:an ville de bara tjäna lite extra)).

Specielt första Alien är riktig ruggig, Sitter fortfarande på nålar fast jag säkert har sett den 10-15 gånger...

Terminator 2, eller T2 som vi nördar kallar den, är nog filmhistoriens bästa uppföljare alla kategorier.

I övrigt vill jag tipsa om tv-serien Band of Brothers, men köp inte Blu-ray boxen. Crappy textning och dålig uppskalning. En juste Bluray spelare skalar upp DVD:ar bättre.
Är inte Terminator filmerna nämnda? Den senaste var riktigt grym. Och T2 är som du säger en av historiens bästa uppföljare :)
 
Har inte kollat in alla tips innan, men tipsar ändå!

Senaste avbockningarna i min filmvärld (nya).. (y)

- London has fallen (klassisk bra actionrulle med coola effekter, gillade Olympus has fallen så jag har väntat på denna uppföljare länge..!)
- Fifth wave (sci-fi/action/äventyr i nån blandning, såg bättre ut på "pappret" än den var i verkligheten tyvärr.. kändes som den bara tog en vidare mot "nästa film".. men jag gillar ändå stuket av film och underhållningsvärdet..)
- Alleigent (tredje filmen i serien.. bra underhållning, sevärd.. inte så mycket mer att säga om den.. kändes som det borde komma en film till.. fast jag tror böckerna var tre..)
 
För dem som vill se den så såg jag att Equilibrium heter Qubic på Netflix 🙃
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
En till film som jag inte tror har varit uppe i tråden är Lucky Number Slevin.

Kollade precis på Man on a Ledge igen, den är riktigt bra 👍
 
Ganescha skrev:
Finns ganska många fler streaming sidor än just Netflix. ;)
tipsa gärna om fler, helst med svensk text, pm om det är utanför forum reglerna :)
 
Desperado
Made of steel

filmer som man såg för typ 20 år sen :) sen hur ljudet är det kan jag inte svara på...
 
Redigerat:
  • Gilla
Stukad Fotled
  • Laddar…
Exit to hell har jag nyligen sett, vet inte på vilken betaltjänst den var på!:surprised:
 
Pagno skrev:
[länk]
Det där tyckte jag var väldigt intressant, eftersom jag själv har tänkt att det nog är lagligt (tekniskt sett).
 
Om man kan tänka sig en längre sittning än en långfilm och gillar Sci-Fi/Thriller så ska man slå igång Netflix och se Stranger things. Fantastik 80-tals retro och sjukt välspelad och spännande.
 
  • Gilla
vanpire och 2 till
  • Laddar…
D09
Stort OT men Cosmos är att rekommendera om man vill ha en bra och lärorik "serie".
Finns på Netflix

Tyvärr minimal action och ljudeffekter 😁
 
Inte helt rätt genre men Now you see me 2 var bra 👍
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.