Jag råkade ha av fibern för några år sen, på samma ställe. Felanmälde till operatören, reparatör kom och fixade men jag debiterades aldrig. Tur i oturen, kanske. Eller så har de blivit noggrannare med debiteringen på senare år.
 
AndersPl AndersPl skrev:
Jag råkade ha av fibern för några år sen, på samma ställe. Felanmälde till operatören, reparatör kom och fixade men jag debiterades aldrig. Tur i oturen, kanske. Eller så har de blivit noggrannare med debiteringen på senare år.
Går man tillbaka x år i tid när det rullades ut stora mängder med fiberanslutningar i tätorterna så fixades mycket av bara farten när det ändå pågick arbeten med nya anslutningar. Nu när den utbyggnaden av tätorter i princip är avklarad är risken större att man inte tappar bort något.
 
Hade det varit fredag hade jag sagt att det såg ut sådär från början, dåligt monterat och väldigt lätt att komma åt så den dras ur, nu är det söndag så ring och kolla garantin........
Jaja, barn är dyra i drift, pilla in Lecakulor i örat en söndagskväll är ungefär samma kostnad, fråga inte hur jag vet det.....
 
  • Gilla
Kane
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Hade det varit fredag hade jag sagt att det såg ut sådär från början, dåligt monterat och väldigt lätt att komma åt så den dras ur, nu är det söndag så ring och kolla garantin........
Jaja, barn är dyra i drift, pilla in Lecakulor i örat en söndagskväll är ungefär samma kostnad, fråga inte hur jag vet det.....
Hehe, ja det verkar som man får räkna med lite drullekostnader, igår hällde den andra brodern typ en dl stearin i handfatet och ner i avloppet. Det kunde jag iofs fixa själv, men det var inte särskilt kul ;)
 
  • Gilla
  • Haha
b_hasse och 1 till
  • Laddar…
K klevang skrev:
Hehe, ja det verkar som man får räkna med lite drullekostnader, igår hällde den andra brodern typ en dl stearin i handfatet och ner i avloppet. Det kunde jag iofs fixa själv, men det var inte särskilt kul ;)
Hur gick det tillslut då, fick du betala?
 
Aaiight Aaiight skrev:
Hur gick det tillslut då, fick du betala?
Ja, lagningen gick på över 3000 kr någonting. Hyfsat bra timlön! Sjukt enligt min mening. Jag fick i slutändan betala runt 1500 kr i självrisk. Så det var med andra ord en dyr historia :(
 
  • Gilla
Aaiight
  • Laddar…
K klevang skrev:
Ja, lagningen gick på över 3000 kr någonting. Hyfsat bra timlön! Sjukt enligt min mening. Jag fick i slutändan betala runt 1500 kr i självrisk. Så det var med andra ord en dyr historia :(
Normalt nivå för ett sådant arbete.
Men betalar för tid, utrustning, bil och kunskap.
 
A AndersS skrev:
Normalt nivå för ett sådant arbete.
Men betalar för tid, utrustning, bil och kunskap.
Man betalar ju uppenbarligen inte för tid, 3300 kr för 15-20 min arbete . Bil är väl för vilken hantverkare som helst. Kunskap, hur många år utbildning snackar vi? Vad gäller utrustning är den säkert dyr, vad vet jag, men är inte det mer en engångskostnad?

Jag tycker det helt klart ser ut som en nischad marknad med avsaknad av vettig konkurrens.
 
  • Gilla
Aaiight
  • Laddar…
K klevang skrev:
Ja, lagningen gick på över 3000 kr någonting. Hyfsat bra timlön! Sjukt enligt min mening. Jag fick i slutändan betala runt 1500 kr i självrisk. Så det var med andra ord en dyr historia :(
Sjukt dyrt ja, sett andra säga 6000kr som fick mig att bli orolig.

Vad sa du till försäkringen då?
 
Aaiight Aaiight skrev:
Sjukt dyrt ja, sett andra säga 6000kr som fick mig att bli orolig.

Vad sa du till försäkringen då?
Det gick på vår hemförsäkring, under allrisk.
 
K klevang skrev:
Man betalar ju uppenbarligen inte för tid, 3300 kr för 15-20 min arbete .
Personen skall ju även åka till och från dig och den som gör jobbet vill ju även ha betalt för denna tid.
 
K klevang skrev:
Man betalar ju uppenbarligen inte för tid, 3300 kr för 15-20 min arbete . Bil är väl för vilken hantverkare som helst. Kunskap, hur många år utbildning snackar vi? Vad gäller utrustning är den säkert dyr, vad vet jag, men är inte det mer en engångskostnad?

Jag tycker det helt klart ser ut som en nischad marknad med avsaknad av vettig konkurrens.
Kan så vara, men fanns det marknad så skulle flera syssla med det, det är så det fungerar.;) Det du och försäkringsbolaget fått betala är normalkostnad för jobbet, hade din son rykt av inkommande fiber hade det kunnat dra iväg en bit till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.