A AndersS skrev:
Observera att jag noterade det gällande bolagen redan i inlägg #3, men det vi kan se är 2019. Betyder inte att det finns mera 2020, så därför varning.
Du bör undersöka hur hela upplägget ser ut.
Finns inga andra operatörer som är intresserade så får ni gräva djupare.
Calltech AB som verkar ha tillhörighet med de här bolagen anger samarbete med en seriös firma som blåser fiber och installerar.
Data Networks Visby, kanske lyssna med dem om de är involverade och vet mera.
A AndersS skrev:
Observera att jag noterade det gällande bolagen redan i inlägg #3, men det vi kan se är 2019. Betyder inte att det finns mera 2020, så därför varning.
Du bör undersöka hur hela upplägget ser ut.
Finns inga andra operatörer som är intresserade så får ni gräva djupare.
Calltech AB som verkar ha tillhörighet med de här bolagen anger samarbete med en seriös firma som blåser fiber och installerar.
Data Networks Visby, kanske lyssna med dem om de är involverade och vet mera.
Hej, tack för svaren, bifogar informationen som kom.
Bredband via fiber



CLN Infra Sverige AB 559074-5492 erbjuder nu möjlighet till fiber i ert område. I samarbete med Länsstyrelsen Örebro och Jordbruksverket har vi nu lyckats hitta förutsättningarna att bygga fiber till er fastighet.
Vi skickar därför ut detta informationsbrev med tillhörande beställningsformulär för att inhämta information om vilka som är intresserade av en fiberanslutning.


CLN Infra Sverige AB är en del av Calltech och CLN koncernen. CLN Infra är en aktör som bygger, äger och servar fibernät runt om i Sverige. Vi ansluter oss mot Telias befintliga nät och det är Telia som kommer agera kommunikationsoperatör. Det innebär att tjänsteutbudet levereras via Telia Öppen Fiber.


Priset för en anslutning är 16 900 kr inklusive moms. Möjlighet till avbetalning av anslutningsavgiften via något av CLN Infras finansbolag kommer att erbjudas. Till anslutningsavgiften tillkommer en serviceavgift om 69:/mån för service, drift och underhåll av fibernätet. Serviceavgiften betalas kvartalsvis.



Intresseanmälan kan ske antingen genom att fylla i bifogat beställningsformulär och posta till:


Calltech Sverige AB
Garvaregatan 4c
602 21 Norrköping
 
C
T Torbjörn 4903 skrev:
I samarbete med Länsstyrelsen Örebro och Jordbruksverket har vi nu lyckats hitta förutsättningarna att bygga fiber till er fastighet.
I samarbete med Länsstyrelsen och Jordbruksverket? Tjena, det där skulle jag aldrig skriva på.
 
C cpalm skrev:
I samarbete med Länsstyrelsen och Jordbruksverket? Tjena, det där skulle jag aldrig skriva på.
De ska godkänna upplägg, område, antal som får erbjudande och sedan kunna kontrollera att det uppfylls för att bidrag ska betalas ut.
Så håller med, samarbete nja men de som ger bidrag under vissa förutsättningar.
 
C
A AndersS skrev:
Så håller med, samarbete nja men de som ger bidrag under vissa förutsättningar.
Ja, givetvis. Men det är ju ett klassiskt bondfångarknep att framställa det på det sättet.
Att måla upp en osann bild utan att för den skull fara med direkta lögner.

Typ, "vårt unika vitaminpiller har tagits fram i samarbete med läkemedelsverket" (dvs. vi skickade in en blankett för att registrera den som kosttillskott).
 
  • Gilla
AndersS och 1 till
  • Laddar…
Tack för alla bra synpunkter, det lutar åt att jag tackar nej, om dom inte ändrar sig till betalning efter godkänd installation.
 
Låter mycket märkligt att måsta betala i förskott.
 
Är det vanligt att man betalar service-och underhållsavgift till fiberinstallatören... för all framtid? Den kostnaden trodde jag ingick i abonnemanget man senare väljer. IPonly installerade fibern hos mig och deras faktura är reglerad. Jag har därefter valt Bahnhof och har förutsatt att i ab-kostnaden till dem även innefattar fibernätsunderhållet. Har jag missuppfattat detta?
 
yonna yonna skrev:
Är det vanligt att man betalar service-och underhållsavgift till fiberinstallatören... för all framtid? Den kostnaden trodde jag ingick i abonnemanget man senare väljer. IPonly installerade fibern hos mig och deras faktura är reglerad. Jag har därefter valt Bahnhof och har förutsatt att i ab-kostnaden till dem även innefattar fibernätsunderhållet. Har jag missuppfattat detta?
Kostnaden till Internetleverantören innefattar bara själva dataöverföringen. Själva fiberinstallationen är det någon annan som äger och tar ut en underhållsavgift för.
 
Beror på hur tjänsteabonnemangsavtal är utformat, kan ingå i bredband/Internet utan att det särredovisas utan regleras mellan fiberägaren och tjänsteleverantör.
Så läs de avtal som tecknats.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.