Jo, jag har sökt på utsikta sida på adressen och tele2 ska kunna erbjuda
 
Stucki Stucki skrev:
Så jag ska betala för två abonnemang?
Eftersom Tele2 finns som tjänsteleverantör i Utsikts nät så borde de kunna aktivera en tjänst i din nya bostad och plocka bort din gamla tjänst. Jag tror helt enkelt att personen du pratat med hos Tele2 kanske inte riktigt gjort allt rätt eftersom tjänsten inte verkar vara aktiverad ännu. Nu bor jag inte där Utsikt levererar men jag gissar ändå att det är Tele2 du ska prata med då det är de som ska aktivera tjänsten.
 
  • Gilla
Stucki
  • Laddar…
B Bonzo2000 skrev:
Eftersom Tele2 finns som tjänsteleverantör i Utsikts nät så borde de kunna aktivera en tjänst i din nya bostad och plocka bort din gamla tjänst. Jag tror helt enkelt att personen du pratat med hos Tele2 kanske inte riktigt gjort allt rätt eftersom tjänsten inte verkar vara aktiverad ännu. Nu bor jag inte där Utsikt levererar men jag gissar ändå att det är Tele2 du ska prata med då det är de som ska aktivera tjänsten.
Taget! Jag ska ändå säga upp tele2 sämsta skiten jag haft någonsin! Har någon erfarenhet av bahnhof?
 
Stucki Stucki skrev:
Taget! Jag ska ändå säga upp tele2 sämsta skiten jag haft någonsin! Har någon erfarenhet av bahnhof?
Bahnhof är en av de största leverantörerna och min känsla är att de flesta verkar nöjda med dem. Fördelen med att ha ett öppet nät är ju att du kan byta leverantör om de inte sköter sig. Själv har jag haft tre olika leverantörer på lika många år sedan jag flyttade till nuvarande bostad. Har varit nöjd med alla leverantörer* men har bytt pga olika kampanjer.

*Med undantag för Telia som jag var på väg att teckna avtal med. Men de strulade så mycket redan innan leverans så jag annullerade min beställning och tecknade en annan leverantör istället.
 
R
Bahnhof är vår sista livlina i Sverige till en uppkoppling som inte är totalt övervakad av diverse myndigheter och med censur.

Man behöver inte ha nått att dölja för att uppskatta att nån värnar om ens integritet på internet.

+ att de funkar jävligt bra gällandes minimal nertid och stabil hastighet
 
  • Gilla
moonsire
  • Laddar…
R RalleB skrev:
Bahnhof är vår sista livlina i Sverige till en uppkoppling som inte är totalt övervakad av diverse myndigheter och med censur.

Man behöver inte ha nått att dölja för att uppskatta att nån värnar om ens integritet på internet.

+ att de funkar jävligt bra gällandes minimal nertid och stabil hastighet
Helt riktigt, jag har haft Bahnhof ett par år och de fungerar bra plus att de har en kundservice som vet vad de håller på med och inte strular.
 
Stucki Stucki skrev:
Jag har gjort alla steg, enligt länkarna, funkar ändå inte!
är inte länkarna någon kristen nykterhetsrörelse ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.