P
Rätt off-topic men det andra i brochyren har ju dryftats lite på FOG:en. Gillar den transparenta gummilisten till styrskenorna ;)
 
Den transparanta gummilisten finns i sverige sen ett tag sen, har den på 2 av mina skenor.
 
Det var som sjutton, sådana ska jag bannemig skaffa till mina skenor!
 
phl skrev:
Det var som sjutton, sådana ska jag bannemig skaffa till mina skenor!
Och här är anledningen till att du ska skaffa dom:

"Öppenhet och omprövning
Rättad för
Ultraprecise nedskärningar
Den nya skottsäkra kan öppna
nu se riktmärken för en styckning
mycket exakt positionering. Dess sammansättning och
hade speciellt utformad för att minimera
marker. Den nya självhäftande lättare att ta bort och
att ersätta en begagnade skottsäkra."

Källa festo länk ovan o GoogleTranslation
 
Listen finns tydligen men när kommer den nya bitsen till Dominon?
 
gifen skrev:
Den transparanta gummilisten finns i sverige sen ett tag sen, har den på 2 av mina skenor.
Vad tycker du om den? Fördelar?
 
Den är hårdare än gummilisten vilket medför att den inte behöver bytas lika ofta som den gamla, och att man ser sina blyertsstryck lite lättare, i övrigt vet jag inte riktigt om det är så stor skillnad.

Inte så att jag skulle lägga pengarna på den bara för att få den, kontra den svara gummilisten.
 
P
pratade med festools säljare i veckan om nya dammsugaren och 4mm domino brickor ska komma in i slutet av april eller början maj.
Största skillnaden på dammsugaren ska vara en ny typ av påse i väv (ej refill). Festools dammsugare idag tappar sugkraft ju mer man fyller påsen de nya ska hålla full sugkraft fram till att påsen är fylld till 90%. Det var vad jag förstod den största skillnaden.
 
Vet nån om CTL22 kommer sluta säljas?
Och samma sak med CTM22?
 
Någon som sett några svenska priser på CTL/CTM26? :)
Har letat själv men inte hittat nåt..
 
FredrikR skrev:
Någon som sett några svenska priser på CTL/CTM26? :)
Har letat själv men inte hittat nåt..
Bara tyska priser, men Festool brukar ha ett rätt jämnt prisläge mellan länder. Tar du tyska priset i förhållande till CTL 33 och får en kvot kan du utgå från att svenska priset för ctl 33 gånger den kvoten kommer att bli rätt nära sanningen. Så lite billigare än CTL 33 idag ser det ut som.

--- Mats ---
 
Jo sant, dock vill jag minnas att jag skulle få loss en CTL22 billigare lokalt än på Tyska Ebay, utan allt för mycket gnölande. :)
Får kanske sladda förbi hos handlarn o höra.. :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.